به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ایدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوادثی که به دنبال ریزگرد و بارندگی قطعی آب، برق، تلفن رخ داد یک تصویری از وضعیت استان نشان داد که زیرساخت‌های استان با یک چالش جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیر ساختی شامل همه حوزه‌های استان به ویژه حوزه بهداشت و درمان است، افزود: طرح تحول سلامت در راستای بهبود زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به اینکه چالش اصلی حوزه سلامت حفاظت مالی از بیماران است اما متاسفانه نتایج خوبی حاصل نشد و میزان پرداخت هزینه درمان در سال 92 از جیب مردم حدود 60 درصد است البته سعی کردیم درصد را کاهش دهیم و طبق برنامه 5 توسعه کشور به کمتر از 30 درصد برسانیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های حوزه سلامت میزان پرداختی خانوارهای بیماران صعب‌العلاج هستند.

ایدنی بیان کرد: با توجه به اینکه سیر مرگ و میر در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر و کمبود نیروهای متخصص در مناطق محروم روبه افزایش بود بنابراین براساس طرح تحول سلامت و سیاست‌گذاری در این جهت همه فارغ‌تحصیلان حوزه سلامت برای گذراندن طرح به مناطق محروم توزیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه نتایج‌ مداخلات در حوزه سلامت سریع نمایان نمی‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در خوزستان با کمبود پرستار مواجه هستیم در  2 سال اخیر میزان جذب دانشجو رشته پرستاری را 2.5 برابر افزایش دادیم اما نتایج افزایش جذب را 4 سال دیگر مشاهده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه حوزه سلامت خوزستان به لحاظ فیزیکی و نیروی انسانی با مشکل مواجه بود، تصریح کرد: در طرح تحول سلامت جمعیت حاشیه‌نشین شهرها که در خوزستان یک میلیون و 100 هزار نفر حاشیه‌نشین وجود دارد حاشیه‌نشین‌ها متاسفانه نه تنها از خدمات شهری اجتماعی بلکه از خدمات بهداشت اولیه نیز محروم بودند بنابراین دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گام اول طرح تحول سلامت برای حاشیه‌نشین‌ها و دیگر بخش های اهواز 191 پایگاه و مراکز بهداشت را ایجاد کند.

 وی ادامه داد: برای کاهش بار بیماری باید رویکرد درمان پیشگیری از بیماری‌های واگیردار را به پیشگیری بیماری‌های غیرواگیردار تغییر دهیم.

ایدنی تصریح کرد: تقاضا و عطشی در خوزستان برای توسعه آموزش عالی وجود دارد متاسفانه آموزش عالی در کشور و در استان خوزستان متناسب با نیاز بازارهای سلامت نیست و مشاهده می‌کنیم دانشگاه‌های غیردولتی زیادی وجود دارد و دانش‌آموخته‌های زیادی را تربیت می‌کنند که بازار کار ندارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621573
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.