به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی مویدی امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اجتماعی کردن یکی از سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است سیاستی که سازمان ملل نیز آن را تایید  و سیاستی دانش‌محور اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان مور بررسی قرار گرفت، افزود: خوزستان به لحاظ ظرفیت‌هایی که دارد جز استان‌هایی است که در اولویت مطرح است و امیدواریم امسال با تکیه بر عهده‌هایی که ستاد در مبارزه با مواد مخدر دارد در استان خوزستان شاهد اقدامات برجسته و موثر باشیم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به جلسه‌ای که با حضور نمایندگان  امروز برگزار شد،  گفت: 31 مصوبه  در جلسه تصویب شد. انتظار داشتیم حدود 12 جلسه با حضور استاندار در راستای بررسی وضعیت استان انجام می‌گرفت اما تنها 7 جلسه تشکیل شده که در حقیقت خوزستان رتبه 21 کشور را دارد.

وی عنوان کرد: 324 جلسه مجموع شهرستان‌ها با حضور فرماندارها باید برگزار می‌کردند که  271 جلسه برگزار شده که از این لحاظ خوزستان رتبه 25 کشوری را دارد. فعال‌ترین فرماندار‌ی‌ها متعلق به شهرستان‌های کوچک مانند ایذه، هفتگل، باوی، کارون، باغملک و رامشیر همچنین کم‌کارترین شهرستان‌ها آبادان، اهواز، هندیجان، دزفول و شوشتر هستند.

مویدی با بیان اینکه صرفا تنها تشکیل جلسه اهمیت ندارد، بیان کرد: با توجه به درصد شیوع اعتیاد در دانشجویان مقرر شد در دانشگاه‌ها در قالب تفاهم‌نامه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت علوم  جهت کاهش شیوع مواد مخدر امضا شود. قرار است کارگاه‌های ویژه در محیط‌های اداری، کارگری و نظامی در جهت کاهش شیوع مواد مخدر با تخصیص اعتبار از سوی دستگاه‌های مربوطه راه‌اندازی می‌شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: با توجه به آلودگی سالن‌های ورزشی، آرایش و بهداشتی بانوان برنامه‌های ویژه‌ای لحاظ شده  و برای اجرایی شدن آنها  بخشی از هزینه لازم را تامین می‌کنیم همچنین  یک مرکز تی.سی برای بانوان در خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 5 تن مواد مخدر در خوزستان کشف شده است، تاکید کرد: برای بررسی و کشفیات دقیق‌تر در این جهت ایست و بازرسی‌های فعال خوزستان را به اسکنر و ایکس. ری مجهز می‌کنیم.

مویدی با بیان اینکه برای دستگیری بیش از 10 هزار معتاد متجاهر در کشور ظرفیت سازی شده است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه جغرافیایی استان و همسایگی با کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس ضروری است مرزهای استان به عراق را برای پیشگیری و انجام اسیت و بازرسی به امکانات مجهز کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 614191
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.