به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور وزیر کشور اظهار داشت: در سال 85 وقتی مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر را ابلاغ کردند ایشان فرمودند که سیاست‌های کلی را ابلاغ کردم ولی این نگرانی همچنان باقی است که دست‌اندرکاران این بلای عظیم را به درستی برآورد نکنند.

وی افزود: واقعیت این است که نگرانی مقام معظم رهبری کاملأ به جا بود و بعضا برخی از بی‌توجهی‌ها در دولت قبل وضعیت نامناسبی در مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت تدبیر یکی از دولت‌های پیش‌رو برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بوده، بیان کرد: در دوره‌ای که در استانداری حضور دارم دستور بررسی زمینه‌های گرایش به مواد مخدر و نیز میزان شیوع مصرف مواد مخدر در مناطق حاشیه‌ای اهواز داده شد.

وی با اشاره به نتایج بررسی‌ها گفت: گسترش بیکاری، دسترسی آسان به مواد مخدر و نیز ارتباط با دوستان معتاد مهمترین عامل گرایش جوانان به مواد مخدر بوده است همچنین از دیدگاه مصرف‌کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی مهم‌ترین دلایل گرایش به مصرف تفریح و دلزدگی، فرار از مشکلات و مخالفت با محدودیت‌های اجتماعی بوده است.

شریعتی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه‌های فراغت سالم و نیز اشتغال‌زایی می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش گرایش جوانان در مصرف مواد مخدر ایفا کند، عنوان کرد: بر اساس شاخص‌ها و آمار وضعیت خوزستان در حوزه اعتیاد مطلوب نیست و نیازمند کمک و حمایت بیشتری است.

شناسایی کودکان معتاد و بازمانده از تحصیل در استان خوزستان

وی درباره اقداماتی که با برخی از وزارتخانه‌ها در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر انجام داده شده، افزود: شناسایی کودکان معتاد و نیز کودکان بازمانده از تحصیل در استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برنامه اجتماعی کردن مقابله با اعتیاد با همدلی و همراهی مردم و مسئولان و نیز همراه با سیاست‌های کارآمد به دست می‌آید بنابراین در این زمینه کادر آموزشی متشکل از معلمان متخصص و گروه‌های اجتماعی فعال شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود، ادامه داد: در طول سال گذشته 3 مانور در زمینه مقابله با مواد مخدر انجام شده و همچنین کشت گیاه خشخاش را نداشته‌ایم.

شریعتی خاطرنشان ساخت: گلوگاه‌ها و نیز تجهیزات گلوگاه‌ها بررسی شده و در حد امکان تجهیز شده‌اند، اما به تجهیزات بیشتری نیاز دارند همچنین بازارچه مرزی چذابه و شلمچه به دستگاه ایکس‌ری مجهز شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614094
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.