حجت الاسلام محسن شفیعی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتکاف دانشجویی در مساجد دانشگاه های خوزستان برگزار می شود و دانشگاه هایی که مسجد ندارند این آیین در مساجد شهرستان ها برگزار می شود.
وی افزود: تمام مسئولان دانشگاه های خوزستان از برگزاری آئین های اعتکاف دانشجویی حمایت و پشتیبانی می کنند.
حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: آئین اعتکاف در دانشگاه آزاد بهبهان، شوشتر، آبادان ، ماهشهر و اهواز در مسجد این دانشگاه ها و در بقیه واحدهای این دانشگاه در مساجد شهر، در دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی اهواز و کشاورزی و منابع طبیعی رامین در مسجد دانشگاه و در دانشگاه پیام نور در مسجد ارشاد اهواز برگزار می شود.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان مهمترین دستاورد اعتکاف را فرصت تفکر و انس با محبوب و خلوت با خود عنوان کرد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، حلقه های معرفت ، برگزاری دسته جمعی دعا و نیایش ، حضور علما و شخصیت های معنوی خوزستان در بین دانشجویان و تجلیل از شهدای مدافع حرم شهدا از جمله دیگر برنامه های این آئین است.
وی اضافه کرد: مایه افتخار است که در نظام اسلامی ، ملت ایران نسخه جدیدی به دنیا ارائه کرده که جوان دانشجوی معرفت طلب، تنها به درس و علم اکتفا نمی کند بلکه به دنبال رشد معنوی، بالندگی و کمال اخلاقی است.
حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: یکی از ویژگی های اعتکاف دانشجویی این است که طراحی و برنامه ریزی با ابتکار و خلاقیت مجموعه های دانشجویی انجام می شود که به عنوان مثال تجلیل از شهدای مدافع حرم در شب سوم اعتکاف و یا برگزاری کارگاه هایی در خصوص حجاب و عفاف از جمله ابتکارات اعتکاف های دانشجویی است که هر سال به تناسب دانشگاه ها برگزار می شود.
وی ادامه داد: در دانشگاه شهید چمران اهواز به طور خاص به دلیل داشتن 2 مسجد، همزمان اعتکاف دانشجویان خواهر و برادر به صورت جداگانه برگزار می شود.
وی گفت: آیین اعتکاف برای 250 دانشجوی دختر در مسجد امام خمینی (ره) و 120 پسر دانشجو در مسجد شهدای دانشگاه شهید چمران برگزار می شود و در دانشگاه های دارای یک مسجد یکی از گروه ها در مساجد سطح شهر حضور می یابند.
برای برگزاری آئین معنوی اعتکاف در خوزستان 300 مسجد آماده سازی شده است.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.