هژیر کیانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ایام نوروز امسال برای نگهداری از محیط زیست و مقابله با ریختن زباله در دامن طبیعت جشنواره های مختلفی در استان خوزستان از روز آغاز سال جدید در حال برگزاری است تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه ترویج یابد.
وی گفت: یکی از برنامه هایی که انجمن های حمایت از محیط زیست در استان برای حفاظت از طبیعت در ایام نوروز در مقابله با ریختن زباله دارند اهدای هدیه به کودکانی است که در روز طبیعت (سیزده به در) یک کیسه زباله از محیط طبیعت جمع آوری کننده و به پایگاه های انجمن های محیط زیست در سطح استان بدهند، هدف از این برنامه آموزش نگهداری از طبیعت از سن کودکی است.
کیانی درادامه افزود: این کار با همکاری خیران انجام می شود و امید است که خیران و دستداران محیط زیست برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بیش از این فعال باشند.
وی گفت: همچنین در روز طبیعت با همکاری شهرداری ها کیسه های زباله در ورودی های شهر و در طبیعت در اختیار مردم قرار داده می شود و بروشورهایی که مردم را به حفاظت محیط زیست دعوت می کند به مسافران داده خواهد شد.
نماینده شبکه انجمن های محیط زیست خوزستان با بیان اینکه امسال سال خوبی برای حفاظت از محیط زیست از راه قانونی است گفت: اعلام شده است که امسال مطالبه کردن حقوق محیط زیست از راه قانونی بسیار آسان تر از سال های گذشته انجام می شود و با سازمان ها و دستگاه هایی که باعث تخریب محیط زیست می شوند امسال برخورد قانونی انجام می شود.
کیانی در ادامه گفت: امسال سال خوبی برای تغییر رویکرد در بحث حفاظت محیط زیست است و در برابر آسیب به محیط زیست از راه قانونی اقدام می شود.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.