کیامرث حاجی زاده سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بخش خشک شده تالاب هور العظیم هم اکنون یکی از کانون های انتشار ریزگردها درمنطقه است که برای باز کردن دریچه های آب در این بخش همواره با مقاومت شرکت توسعه مهندسی نفت 'متن ' که این اراضی دراختیارآنهاست ، مواجه بوده است.
وی افزود: با شروع بارندگی های اخیر و افزایش دبی آب رودخانه کرخه ، سطح آب تالاب هورالعظیم بالاآمد که دایک مرزی با عراق را تهدید به شکستن کرد .
وی گفت: عصر سه شنبه به همراه معاون دادستانی خوزستان ، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان ، معاون سازمان اب و برق خوزستان ، مدیران شرکت توسعه مهندسی نفت ' متن ' از هورالعظیم بازدید کردیم که پیس از این بازدید و مشورت با استاندار خوزستان مقرر شد نسبت به رهاسازی آب این تالاب با هدف جلوگیری از شکستن دایک مرزی و نیز سیراب کردن اراضی خشک شده تالاب هورالعظیم اقدام شود.
وی افزود: دریچه های آب در منطقه یاد شده از روز گذشته گشایش و آب رهاسازی شد که درپی آن اراضی خشک تحت اختیارشرکت مهندسی توسعه نفت ' متن ' به زیر آب رفت.
حاجی زاده گفت : باسیراب شدن بخش خشک شده تالاب هورالعظیم ، نگرانی ما ازبابت بلندن شدن ریزگردها ازاین منطقه مرتفع می شود.
وی از همکاری شرکت نفت نسبت به رها سازی آب در این منطقه همچنین سازمان آب و برق بابت هدایت زه آب ها به حوضچه های پایین دستی شماره 5 تالاب هورالعظیم قدردانی کرد.
وی افزود: مقررشد که آب حوضچه شماره 5 تالاب با احداث چند دریچه توسط شرکت متن به اراضی خشک پایین دستی تالاب سرریز شود که این عملیات عصر روز گذشته با ماشین الات حفاری توسط شرکت متن شروع شد.
وی افزود: کلیه این اقدامات با هماهنگی و حمایت استاندارمحترم صورت گرفت تا حداکثر استفاده از آب ورودی به تالاب برای توزیع درمناطق خشک آن صورت پذیرد .
حاجی زاده افزود: دراین بازدید هماهنگی های لازم برای تقویت دایک های حفاظتی پاسگاهها و نقاط نظامی با همکاری شرکت مهندسی توسعه نفت ' متن ' صورت گرفت .
6064
دریافت کننده و انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.