یوسف پریدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اولویت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این دانشگاه را تجهیزات تولید داخل عنوان کرد و افزود:تجهیزات پزشکی فراوانی در داخل کشور تولید می شود که در مقایسه با مشابه خارجی آن از کیفیت و قیمت مناسب تری برخوردار می باشند لذا اولویت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی شمال خوزستان با تجهیزات تولید داخل است.
وی افزود:برای نمونه دستگاه کنترل خونریزی دستگاه گوارش در آلمان با قیمت 1،8 میلیارد ریال فروخته می شود در حالی که دستگاه تولید داخلی این محصول با کارآیی و کیفیت بالاتر با قیمت 390 میلیون ریال به فروش می رسد که دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای تهیه این دستگاه قطعا از تولید داخلی که کیفیت بالاتر و قیمت پائین تری دارد استفاده می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:علاوه بر این دستگاه کوتر از دیگر تجهیزات پزشکی در دزفول تولید می شود که از کارآیی خوبی نیز برخوردار است در حالی که مشابه خارجی نیز دارد ولی برای حمایت از تولید داخلی این دستگاه از تولید کننده بومی در شهر دزفول خریداری می شود .
پریدار افزود:تخت های اتاق عمل،کنسول های اکسیژن و ساکشن که در بیمارستان ها و مراکز درمانی کاربرد درمانی زیادی دارند و نیز تجهیزات اتاق عمل بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول همه تولید داخل می باشند.
وی اضافه کرد:برخی تجهیزات پزشکی سرمایه ای مانند دستگاه MRI با قیمت 40 میلیارد ریال، دستگاه سی تی اسکن به ارزش 20 میلیارد ریال و دیگر دستگاه های جراحی که تولید داخلی ندارند به ناچار از خارج خریداری می شوند در حالیکه شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی داخل کشور دانش علمی و توان تولید این تجهیزات پزشکی را دارند.
بیمارستانها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بیش از 2.5 میلیون بیمار شهرهای شمالی خوزستان و برخی مناطق استان های ایلام و لرستان خدمات درمانی ارائه می کند.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول علاوه بر مراکز درمانی این شهرستان ، شهرهای شوش و گتوند را نیز زیر پوشش دارد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.