به گزارش ایرنا تعدادی از کارکنان شرکت حمل و نقل دریایی سد کارون 3 که وظیفه جابه جایی مسافران به روستاهای قرار گرفته در محاصره دریاچه این سد را دارند، به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود به مراجع قضایی شکایت کردند.
یکی از کارکنان این شرکت در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: 70 نفر در این شرکت در بخش های فنی، راهبری، مکانیکی و نگهبانی مشغول به کار هستند.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: در سه سال گذشته این شرکت حق کارکنان را ضایع کرده و حقوق و دستمزد آنها را بسیار کمتر از مقداری که در قانون کار تعیین شده ، پرداخت می کند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پیگیری و درخواست های کارکنان تاکنون اثری نداشته، از این پیمانکار شکایت کرده ایم.
وی با بیان اینکه این شرکت پیمانکاری زیرنظر سازمان آب و برق خوزستان کار می کند، خواستار پیگیری این مساله از سوی مسئولان شد.
وی همچنین گفت: با وجودی که این وسایل عمومی هستند اما این شرکت در این سه سال پولی برای تعمیر و نگهداری وسایل حمل و نقل اختصاص نداده که همین مساله می تواند باعث بروز حوادث و خطراتی برای مسافران باشد.
به گفته وی، هم اکنون حدود هشت بارج از ساعت 6 تا 21 کار حمل و نقل مسافر به روستاهای اطراف سد کارون 3 در ایذه را برعهده دارند که در تابستان و بهار تعداد مسافران روزانه به بیش از 2 هزار نفر می رسد و به دلیل خرابی برخی بارج ها گاهی جابه جایی مسافر با تاخیر بسیار همراه می شود .
فرماندار ایذه نیز در این باره گفت: شکایت کارکنان این شرکت در اداره کار شهرستان در حال رسیدگی است.
بیرانوند افزود: با توجه به طرح این شکایت در اداره کار باید منتظر اعلام نظر درباره این پرونده بمانیم.
وی اظهار کرد: این شرکت پیمانکاری فقط تا پایان امسال در این بخش کار می کند و از سال جدید پیمانکار تغییر می کند.
با آبگیری سد کارون 3 در سال 83 و به زیرآب رفتن راه های روستاهای دنباله رود جنوبی دهدز (سادات، غریبی ها، شیوند و روستاهای اطراف آن) و اجرا نشدن پل و مسیرهای جایگزین، ساکنان این روستاها برای تردد از بارج استفاده می کنند.
در پی واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل مسافران روستای شیوند و غریبی ها از روی بارج در دریاچه سد کارون 3 در مرداد 92 و کشته شدن 12 نفر از سرنشینان آن قرار شد پل سه بلوطک اجرا شود اما این پل هنوز به اتمام نرسیده است.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.