به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدقاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) دزفول افزود:باید وضعیت خاک گرفتن مقره ها که منجر به قطعی برق در استان خوزستان شده بررسی شود.
وی افزود: این موضوع باعث نگرانی مقام معظم رهبری نیز شده و هفته گذشته مسئولان را به فکری اساسی در این خصوص دعوت کردند.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته دزفول در خصوص برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور که هفته گذشته با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در دزفول برگزار شد گفت:این کنگره دستاوردهای فرهنگی و احراز هویتی فراوانی برای ما به همراه داشت و سخنرانی ها و مقالات علمی و تاریخی و فرهنگی با ارزشی ارائه شد .
خطیب جمعه دزفول افزود:در این کنگره از محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره ماندگار و اثرگذار کشورمان نیز تقدیر شد زیرا مردم دزفول قدردان نخبگان و شخصیت های تاثیرگذار می باشند ولی از صداوسیمای خوزستان که مانند همیشه در پوشش این کنگره کوتاهی کرد جای انتقاد وجود دارد.
وی در بخش دیگری روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را که اساس رشد و پیشرفت هر جامعه است را گرامیداشت و افزود:اگر کودکان ،نوجوانان و جوانان ما درست تربیت شوند مشکلات بسیاری در جامعه حل می شود و اگر دیده می شود که شلوغی دادگستری ها به دلیل این است که تربیت صحیحی در جامعه صورت نگرفته است.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته دزفول به برگزاری کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین در تهران اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری شخصا در افتتاحیه این اجلاس حضور داشته اند و سخنرانی کردند و شفاف تر از گذشته از قصه پرغصه جهان اسلام پرده برداشتند.
وی افزود:حدود هفت دهه است که جهان شاهد بی سابقه ترین ظلم تاریخ علیه فلسطین است و آمریکا،اسرائیل،رژیم آل سعود و دیگر حکام خودفروخته منطقه آتش فتنه را برای به انحراف کشیدن مسئله فلسطین در منطقه برافروخته اند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد:جمهوری اسلامی این کنفرانس را برگزار کرد و مقام معظم رهبری تنها راه و علاج کار فلسطین را مقاومت دانستند و از غزه بعنوان دژ مقاومت یاد کردند و معتقدند هر ملتی که مقاومت را در پیش گیرد نمی توان از آن عبور کرد.
خطیب جمعه دزفول همچنین به راه اندازی آزمایشی شرکت فولاد دزفول نیز اشاره کرد و گفت:فولاد دزفول جهش بزرگی در صنعت دزفول در کنار کشاورزی است که الان فاز نخست این کارخانه با یک هزار و 300 تن فولاد در روز همراه است و روزانه 130 تریلر در فولاد دزفول تردد می کنند که در اقتصاد منطقه و کشور بسیار مهم است .
حجت الاسلام قاضی دزفولی ضمن تقدیر از دست اندرکاران فولاد دزفول گفت:فاز نخست این کارخانه با سرمایه گذاری 35 میلیون یورویی معادل 120 میلیارد تومان در مدت سه سال به مرحله بهره برداری رسیده است و ساختمان فاز دوم آن نیز 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اواخر سال 96 یا اوایل سال 97 به مرحله بهره برداری می رسد که سه برابر فاز نخست برای آن سرمایه گذاری شده است .
وی فعالیت این کارخانه را در کشور بی نظیر دانست و گفت:تجهیزات این کارخانه در مدت 10 ماه نصب شده که در سالی که کلیه کارهای تولیدی با اختلال همراه هستند نمادی از اقتصاد مقاومتی محسوب می شود .
خطیب جمعه دزفول افزود:215 نفر از جوانان بومی دزفول از طریق آزمون در این کارخانه مشغول به کار شده اند و 12 برابر اشتغال غیرمستقیم نیز بهمراه دارد .
وی در پایان خطبه های این هفته دزفول از آغاز ثبت نام بانوان در حوزه علمیه دزفول و سراسر کشور خبر داد و گفت:اگر بانوان با علوم اسلامی آشنا شوند در تربیت فرزندان بسیار موثر خواهند بود .
وی افزود: گزارشاتی از بالا رفتن قیمت و اجاره مسکن در دزفول رسیده که از مسئولان درخواست می شود در صورت صحت موضوع پیگیری و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
7278/6064
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.