به گزارش ایرنا احمد عبداللهی چهارشنبه در هفتمین کنگره پزشکی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب علیه السلام افزود:طی هشت سال دفاع مقدس سال دفاع مقدس، پیشرفت‌های قابل‌تحسین و افتخارآفرینی در طب نظامی به دست آوردیم و امروز در عرصه بین‌المللی جزو کشورهای برتر در این زمینه است.
وی اظهار داشت:اقداماتی که در دفاع مقدس در بیمارستان‌های صحرایی از سوی متخصصان داخلی انجام شد، باعث شده تا امروز جامعه پزشکی از آمادگی علمی و عملی کامل برای شرایط سخت و بحرانی برخوردار باشد.
عبداللهی گسترش فرهنگ دفاع مقدس و انتقال ارزش های دفاع مقدس، گسترش فرهنگ جهاد در حوزه پزشکی به خصوص در عرصه پزشکی به نسل جوان دانشجو را از اهداف برگزاری کنگره طب رزم در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب علیه السلام عنوان کرد.
وی گفت:انتقال تجارب و دست آوردهای علمی، رسیدگی به مصدومان در صحنه‌های نبرد، امداد و انتقال مجروحان و انتقال تجربیات دفاع مقدس و مدافعان حرم به نسل جدید جامعه پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
معاون بهداشت و امداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری سه کارگروه علمی و عملی در حاشیه برگزاری هفتمین کنگره پزشکی طب رزم خبر داد و افزود:در این دوره پزشکان متخصص طب رزم تجربیات خود را با دانشجویان پزشکی در میان می‌گذارند.
معاون بهداشت و امداد پاسداران انقلاب اسلامی رسالت امروز جوانان را شناخت آرمان‌ها و راه شهدا و ادامه‌ی راه آنان دانست و بیان کرد:شهدا سندهای زرین تاریخ افتخارآفرین کشورمان است و عزت امروزی کشور ثمره‌ی خون شهدا است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب علیه السلام را از شاهکارهای مهندسی جنگ در عرصه پزشکی عنوان کرد و گفت:سازه ساختمانی این بیمارستان نیز در نوع خود بی نظیر محسوب می‌شد.
هفتمین کنگره علمی تروما و طب رزم از سوم در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز شده و چهارم و پنجم اسفند در دانشکده علوم پزشکی آبادان در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب (ع) در کیلومتر 13 جاده آبادان - اهواز با ارائه چند میزگرد ادامه دارد.
همزمان با برگزاری این کنگره پنجمین جایزه ملی شهید رهنمون پنجم اسفند در اردوگاه شهید باکری خرمشهر اعطا می شود.
ششم اسفندماه روز شهادت شهید دکتر محمدعلی رهنمون است؛ این پزشک شهید ریاست بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء (ص) را در دفاع مقدس برعهده داشت و در جشنواره ملی شهید دکتر رهنمون از خانواده شهدا، نخبگان و پیشکسوتان طب رزم تقدیر می شود.
3015/6125 خبرنگار:عدنان جواهری *** انتشاردهنده:سید بهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.