احمدرضا سعیدزاده پژوهشگر و نویسنده نخبه خرمشهریذ شامگاه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص نگارش زندگینامه کیمیای ورزش ایران، گفت:این کتاب با همکاری کیمیا علیزاده و حمایت مربی نمونه و قهرمان پرور ایرانی استاد ' مهرو کمرانی ' که از کودکی مربی و مشوق اصلی این قهرمان بوده، در حال نگارش است .
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود این کتاب، سال آینده رونمایی شود، گفت:این کتاب برای نخستین بار، زندگی اجتماعی این بانوی تاریخ ساز ایرانی را بررسی کرده و به بیان دلایل موفقیت وی می پردازد.
نویسنده کتاب زندگی کیمیا علیزاده با بیان اینکه کتاب در دو بخش داستانی و علمی نگارش می شود، افزود:بخشی از کتاب مربوط به خاطرات و زندگینامه کیمیاست و بخش دیگر به صورت علمی است که قرار است الگو و مدلی موفقیت آمیز برای دختران و پسران ایران باشد.
سعیدزاده اضافه کرد:بخش نخست این کتاب، داستانی است و در این بخش از کتاب از سن هفت سالگی و ورود کیمیا به ورزش تا موفقیت وی را روایت می کند و بخش دوم نیز، بیشتر به بررسی علل و عوامل موفقیت این قهرمان المپیکی می پردازد.
سعید زاده، به دلایل تالیف این کتاب نیز اشاره کرد و گفت:حدود یک سال بود که درباره کتاب جامعه شناسی نخبگان ایران تحقیق می کردم تا بتوانم کتاب جامعه شناسی بانوان نخبه ایران را تالیف کنم و پس از قهرمانی خانم علیزاده روند کار تغییر کرد و تصمیم گرفتم در خصوص این بانوی موفق به عنوان سوژه کار کنم تا در نهایت بتوان از آن به عنوان سند و مدلی علمی به دختران و پسران ایران استفاده کرد.
وی ادامه داد: نگارش این کتاب را با کمک استاد کمرانی (مربی نمونه بین المللی) و نریمانی مربی و داور بین المللی تکواندو آغاز کرده ام و تاکنون تجربه نوشتن زندگینامه نداشته ام، ولی با توجه به اینکه کتاب جامعه شناسی توسعه را نوشته بودم، امیدوارم این کتاب راه را برای پرورش جوانان موفق و نخبه بیشتر هموارتر کند.
کیمیا علیزاده در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد.
وی نخستین و تنها زن ایرانی است که در تاریخ ایران در بازی‌های المپیک، برنده مدال شده‌است.
کیمیا با 18 سال سن جوان‌ترین مدال آور تاریخ ایران در ادوار المپیک است.
پیش از او ناصر گیوه‌چی در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی کم‌سن‌ترین مدال‌آور ایران با ۱۹ سال سن بود.
وی همچنین در رتبه ۶ از میان ۶۵۵ زن در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم قرار دارد.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی ** انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.