به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقر زاده چهارشنبه در حاشیه آیین ورود 98 شهید تازه تفحص شده به کشور از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت:پیکرهای طیبه شهیدان تازه تفحص شده همراه با دیگر شهدای شناسایی شده و گمنام پیشین، در 31 استان سراسر کشور تشییع و به خاک سپرده می شوند.
وی اظهار داشت:این شهدا در مناطق جزایر ام الرصاص، سهیل، شرق دجله، جزایر مجنون، زبیدات در استان میسان و بصره تفحص شده اند.
سردار سرتیپ باقرزاده با بیان اینکه تفحص شهیدان در مناطق جنوب عراق ادامه دارد، گفت:تفحص شهیدان در محورهای عملیاتی جنوب عراق از فاو تا استان میسان عراق منطقه العماره و کردستان عراق انجام می شود.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در پایان سخنانش گفت:به زودی تعدای از شهدایی که در کردستان عراق تفحص شده اند، از مرز باشماق مریوان وارد ایران می شوند.
به گزارش ایرنا پیکرهای مطهر 98 شهید دوران دفاع مقدس که از سوی نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در خاک عراق تفحص شده اند، روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به میهن اسلامی منتقل شدند.
آئین استقبال از این شهدای گلگون کفن در مرز شلمچه برگزاری شد و اقشار مختلف مردم به ویژه اهالی خونگرم آبادان و خرمشهر در این برنامه حضور یافتند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت:این شهدا مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای 4 و تک پشتیبانی عملیات والفجر 8 هستند.
سرهنگ حسین عشقی اضافه کرد:پیکر این شهدا در مناطق عملیاتی شرهانی شرق دجله، جزایر سهیل و ام الرصاص با تلاش کمیته جستجوی مفقودین، کشف شده است.
به گزارش ایرنا بر اساس برنامه ریزی انجام شده، آیین استقبال از کاروان شهدا ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 16 دیماه از میدان بسیج شهرستان هفتکل و ساعت 16 از ورودی شهر باغملک تا مزار شهید زنگنه برگزار می شود.
مرز بین المللی شلمچه از مرزهای مشترک ایران و عراق می باشد.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی ** انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.