به گزارشروز دوشنبه  ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سید محمد علوی دوشنبه در نشست هماهنگی اجرای این طرح در سرسرای اداری مرکز بهداشت خوزستان در اهواز بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در راستای کنترل ویروس کرونا، اقدام همه‌جانبه و به صورت طرح ضربتی است که در قالب تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها در شهرستان اهواز و نقاط با تعداد موارد بالای مبتلایان به کرونا انجام خواهد شد.

وی افزود: کارشناسان بهداشت شهرستان به اماکن و محل‌هایی که اهمیت بالایی از نظر بیماریابی دارند، نظیر اصناف و مشاغل مرتبط با کسب و کار، کارگاه‌های تولیدی وصنعتی به ویزه کارگاه‌های با جمعیت زیر ۲۰ نفر، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و ارودگاه‌های معتادان متجاهر، مراکز گذری ترک اعتیاد و زندانیان، مراجعه و بر اجرای موارد مطروح در پروتکل‌های کشوری نظارت خواهند کرد.

علوی ادامه داد: در این طرح علاوه بر یافتن بیماران احتمالی با متخلفان از رعایت مقررات فاصلهگذاری اجتماعی و اصول بهداشت فردی و جمعی برخورد و در صورت لزوم، محل پلمب و طبق قانون برخورد مسوولانه خواهد شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:نیروهای مدافع سلامت در بخش بهداشت با ردیابی موارد تماس خانگی و محل کار و افرادی که بیش از ۱۵ دقیقه تماس نزدیک با فرد یا مکان آلوده به ویروس داشته‌اند نسبت به هدایت آنان به مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته منتخب اقدام خواهند کرد.

وی گفت: این طرح ضربتی با تلاش شبانهروزی کارشناسان بهداشت تا کنترل ویروس کرونا و رسیدن به وضع مطلوب ادامه خواهد داشت.

علوی ادامه داد:با توجه به اهمیت کنترل کرونا در نقاط حساس با خطرپذیری بالای انتشار در شهر اهواز و لزوم بیماریابی فعال در گروه‌های آسیب پذیر شامل زنان باردار، افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های قلبی، دیابتی و سایر گروه‌های پرخطر، انجام نمونه گیری و تست آزمایشگاهی بیماری کووید ۱۹ به عنوان پایه و اساس غربالگری به شمار می‌رود.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا از ۲۳ فروردین به بعد که برخی محدودیت‌های اجتماعی برداشته شد به تدریج روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.