ارمغان کاظمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش هنرمندان در قطع زنجیره ویروس کرونا بیان کرد: انتشار فراخوان‌ در رابطه باهنرهای تجسمی و آفرینش‌های ادبی برای تشویق هنرمندان به خلق اثر و تولید محتوا نخستین گام در این راه است تا در زمینه‌های کاریکاتور، پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشی و ... و همچنین آفرینش‌های ادبی در سبک‌های مختلف با محتوای آموزشی و امید بخش ، در مهار بیماری کرونا نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: هنرمندان ازسراسر دنیا باید توجهشان را معطوف به روحیه بخشی به مخاطبان خود کنند زیرا تقویت روحیه می‌تواند بر این ویروس غلبه کند؛ هنرمندان با خلق آثارهنری و  مطالبی که درفضای مجازی ‌منتشر می‌کنند امید رابه مخاطبان خود به ویژه کودکان و  نوجوانان که مانند نهال‌های جوانه زده نیاز به توجه و امیدبیشتری دارند تزریق کنند.

نقش فضای مجازی در مقابله با ویروس کرونا

این نویسنده وگرافیست خوزستانی با اشاره به نقش فضای مجازی در مقابله با ویروس کرونا گفت: هنرمندان باید با هدف  ایجاد فضای شاد و دور از افسردگی و استرس ، حمایت ازمشاغل آزاد وتبلیغات رایگان ، «اقدامات بشردوستانه و جمع‌آوری و ارسال کمک به مناطق محروم ، آموزش وفرهنگسازی عمومی و شیوه های مقابله با ویروس کرونا و ایجادفراخوان و پویش‌های تولید آثارهنری با مضامین مبارزه با ویروس کرونا محتوای هنری تولید و به مخاطبان خود ارایه دهند.

کاظمی ادامه داد: موثرترین راهکار، توسعه فرهنگ بین خانواده‌ها در این ایام محدودیتی خانگی، تولید و عرضه محصولات به صورت آنلاین است؛ شیوه‌ای که آن را با عنوان دورکاری می‌شناسیم.

وی افزود: در روزهای خانه‌ نشینی مصرف آثار فرهنگی اوج می‌گیرد که پیشنهاد می‌شود مردم فیلم‌های طنز و روحیه بخش بیشتری تماشا کنند ، بیشتر از قبل کتاب بخوانند و موسیقی گوش بدهند.

کتابخانه الکترونیکی برای مقابله با کرونا

کاظمی گفت:با شیوع ویروس کرونا کتاب فروشی‌ها خدمات خود را به صورت اینترنتی و یا تلفنی ارایه کرده و برخی از ناشران نیز کتاب‌های الکترونیکی  به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهند.

وی ادامه داد : یکی از فعالیت‌های دیگر ناشران در این بحران اجتماعی، راه‌اندازی پویش‌های کتابخوانی نظیر تلاوت آرامش، کروتاب، هر روز یک کتاب، هر خانه یک کتابخانه، س مثل سلامت، ب مثل باغ کتاب، در پناه کتاب و ...  است. بسیاری از ناشران بزرگ و مطرح کتاب‌های دیجیتالی خود را با تخفیف‌ ۱۰ تا ۳۰ درصدی در اختیار مردم قرار داده تا افراد بتوانند دوران محدودیت خانگی را راحت‌تر سپری کنند.

این نویسنده وگرافیست دسترسی کتاب از طریق پیک موتوری به مخاطبان شهروندان را راهی مطمئن برای تهیه کتاب بیان کرد و گفت: از جمله اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا ، ضدعفونی کردن کتاب‌های درخواستی و ارسال آن توسط پیک موتوری به درِ منزل شهروندان است که برای تشویق و ترغیب علاقه‌مندان به کتابخوانی و کاهش تردد در سطح شهر درخواست کتاب را با تخفیف ارسال می کنند.

تدوام آموزش از راه دور تا شکست کامل کرونا

کاظمی با تاکید بر ادامه روند آموزش به صورت مجازی و از راه دور بیان کرد:دولت باید در خصوص رایگان بودن اینترنت برای استفاده خانواده‌ها و دانش‌آموزان برنامه ریزی کند تا دسترسی به اینترنت برای دانش‌آموزان آسان شده و خانواده‌ها از این فرصتی که در خانه هستند برای ادامه دوره‌های آموزشی دانش‌آموزان استفاده کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.