به گزارش ایرنا رزمایش یگان‌های جنگ نوین قرارگاه کربلا در جنوب غرب ، به منظور ارتقای سطح دفاع بیولوژیکی و مقابله با ویروس کرونا در اهواز عصر سهشنبه همزمان با سراسر کشور برگزار شد اما برخی از رسانه های ضدانقلاب نظیر بی بی سی فارسی که همواره سعی در ملتهب کردن فضای جامعه ایران و بحرانی جلوه دادن شرایط موجود دارند، کلیپی از سوی عوامل و به اصطلاح شهروند خبرنگاران خود منتشر کرده که در آن حضور حداقلی مردم را برای تماشای این مانور اقتدار زیر سوال برده است.

این کلیپ در حالی منتشر شده است که خیابان سلمان فارسی اهواز از روزهای گذشته به صورت کامل مسدود و تعداد حداقلی شهروندان و رهگذران در این منطقه برای تماشای مانور اقتدار حضور داشتند که پیش از اجرای برنامه نیز توصیه های لازم برای رعایت فاصله بین افراد و موارد بهداشتی توسط مسئولان سپاه استان و به ویژه استاندار خوزستان تذکر داده، و اعمال شده بود.

رسانه های بیگانه و ضد انقلاب در این روزها از راه های مختلفی برای افزایش نگرانی مردم در زمینه گسترش ویروس کرونا استفاده می کنند که یکی از راه های قدیمی آن انتشار کلیپ های غیرمربوط و ربط دادن برخی حوادث به شرایط موجود کشور و استان است.

ساخت کلیپ های غیرواقعی از تشییع جنازه افراد فوت شده و درگیر با ویروس کرونا، آشفته نشان دادن وضعیت بیمارستان ها، ادعای کمبود امکانات برای رسیدگی به بیماران در مراکز درمانی، ادعای برخورد ماموران امنیتی با مردم در سطح شهرها و ادعای کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه ها، تنها بخشی از سناریوهایی طراحی شده دشمنان است که در این روزها با تمام ظرفیت در این میدان در حال موج سواری هستند.

هوشیاری مردم برای مقابله با تهاجم فرهنگی و سایبری دشمن و همچنین رصد اخبار صحیح از طریق رسانه های رسمی کشور از مهمترین مسایلی است که می تواند آب سردی بر آتش خبری دشمنان باشد.

این روزها که نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران و بسیج دوشادوش مردم برای حفظ سلامت جامعه شبانه روز پای کار هستند، انتظار می رود ملت بیدار و انقلابی مقابل توطئه های بیگانگان و خوراک مسموم شبکه های وابسته به استکبار بیش از گذشته ایستادگی کنند تا برخلاف میل دشمنان از این بحران نیز با سربلندی خارج شویم .

گفتنی است پیش از این تصاویری از گریه یک پرستار قلابی در بیمارستانی منتشر شده بود که در این کلیپ این به ظاهر پرستار با ناراحتی از مردم می خواهد از خانه خارج نشوند چرا که روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار مقابل چشمانش بر اثر ویروس کرونا جان می دهند؛ کلیپ مربوطه با هوشیاری دستگاه های امنیتی به سرعت بررسی و ساختگی بودن آن تایید شد.

در کلیپ های مشابه دیگری نیز برخی افراد با بحرانی نشان دادن وضعیت ایران و بیمارستان ها سعی در ایجاد رعب و وحشت در جامعه داشتند که به گفته یکی از مقامات امنیتی خوشبختانه بسیاری از این افراد شناسایی و دستگیر، و به ارتباط خود با رسانه های بیگانه اعتراف کرده اند.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹ ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۵۰۲ نفر در خوزستان به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۵ نفرفوت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.