به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در ارتباط زنده و مستقیم با مردم استان خوزستان از طریق شبکه استانی سیما، اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی این بحران تنها زمانی است که زندگی و سلامت مردم کشور و استان را به مخاطره انداخته است؛ در آن زمان دشمنان در مقابل ما بودند در صورتی که هم‌اکنون این دشمن نامرئی، مسری و بسیار خطرناک است.

وی افزود: سیستم درمانی استان محدود بوده و با رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی، از ایجاد بار مضاعف به مراکز درمانی و پرسنل جلوگیری کنید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دغدغه امروز ما سلامتی مردم است و هیچ موضوعی مهم‌تر از آن نیست؛ سفر حق مردم است اما در شرایط بحرانی امروز ما مجبور به ایجاد محدودیت در انجام این حق شده‌ایم و فعالیت سخت‌گیرانه‌ای را در ورودی و خروجی انجام می‌دهیم.

شریعتی با اشاره اینکه ما امروز نیازمند همبستگی قوی اجتماعی هستیم، بیان کرد: امروز به همراهی و همیاری مردم نیازمندیم چرا که بدون مشارکت تمام افراد جامعه همه فعالیت‌های ما با شکست روبه‌رو خواهد شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تمامی تدابیر مانند تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری، مکان‌های آموزشی، مراسم‌های مذهبی و ترحیم را برای کاهش شیوع کرونا انجام دادیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در زمان سیل از شما خواستیم با در کنار هم بودن این مشکل برطرف خواهد شد که این مهم صورت گرفت اما در شرایط کنونی با فاصله گرفتن از یکدیگر و در خانه ماندن این بحران رفع می‌شود.

شریعتی به طور مستقیم مردم استان خوزستان را مخاطب خود قرار داد و تأکید کرد: اخبار مربوط به کرونا را از صداوسیما و رسانه‌های معتبر خبری دنبال کنید و به شایعات توجه نکنید.

وی گفت: میزان تلفات در این بحران بستگی به رفتار ما دارد، با در خانه ماندن و توجه به فاصله استاندارد با یکدیگر در محل کار و بیرون، می‌توانیم به کاهش تلفات کمک کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز ۳۰ نفر به تعداد کل بیماران کرونایی ما اضافه شده است، عنوان کرد: اکنون در استان خوزستان تست کرونا ۴۷۴ نفر مثبت شده که از این تعداد ۲۸۱ نفر بهبود یافتند.

شریعتی با عنوان اینکه ۹۴ درصد از مبتلایان ما شهری و ۶ درصد روستایی بودند، بیان کرد: ۵۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مردان و ۴۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۵۶ درصد مبتلایان فاقد بیماری زمینه‌ای بودند، عنوان کرد: ۳۳ درصد مبتلایان را زنان خانه‌دار، ۱۹ درصد مشاغل آزاد، ۱۰ درصد بازنشستگان، ۹ درصد کارمندان و ۶ درصد نیز پرسنل کادر درمانی بوده‌اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اکثر بیماران فوت شده ما افراد بالای ۶۰ سال بودند، گفت: ۸۲ درصد از فوتی‌های بیماران کرونایی ما دارای بیماری زمینه‌ای بودند که به ترتیب بیماری قلبی و عروقی ۳۲ درصد، دیابت ۳۲ درصد، ریوی ۱۵ درصد و فشارخون ۱۵ درصد بوده است.

شریعتی بیان کرد: ۵۷ درصد از افراد فوت شده در استان مردان و ۴۳ درصد نیز زنان تشکیل می‌دهند.

استاندار خوزستان در خصوص میزان درگیری هر یک از شهرستان‌های استان با این ویروس، بیان کرد: خرمشهر رتبه اول ابتدایی ابتلاء را دارد و این بیانگر آن است که مردم و مسئولان دولتی و مناطق آزاد این مسئله را جدی نگرفتند.

شریعتی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم ما اجرای غربالگری است که به دو شیوه ثبت‌نام در سامانه سلامت و تماس کارشناسان بهداشت و درمان با مردم انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم اطلاعات صحیح را به این مراجع غربالگری دهند، گفت: این امر موجب می‌شود که افراد آلوده و ناقل را شناسایی و از جامعه جدا کرده و زنجیره شیوع را قطع کنیم.

وی با اشاره به نحوه حضور کارکنان دستگاه‌ها و ادارات خوزستان در محل کار از پنجم تا ۱۵ فروردین ماه اظهار کرد: به مسئولان و کارمندانی که از پنجم فروردین باید در محل کار خود حاضر شوند تاکید می‌کنم تا ۱۵ فروردین ماه، باید تنها ۲۰ درصد افراد شاغل در محل کار خود حاضر شوند.

استاندار خوزستان افزود: مسئولین ادارات و مدیران کل موظف هستند که چهار پنجم شاغلان را تقسیم کار کنند تا حداقل کارکنان برای حل کار مردم در محل کار خود حضور داشته باشند. در عین حال به نحوی عمل شود که هم کار مردم انجام شود و هم امکان خطرپذیری به حداقل برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.