به گزارش ایرنا سرهنگ کریم بابایی پنجشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: ارائه آمار و اطلاعات درست با استناد به منابع معتبر و ایجاد امید و نشاط در جامعه رسالت اصلی اطلاع رسانی رسانه ها در مورد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است که تاکنون به خوبی آن را انجام داده‌اند.

وی افزود: اطلاع رسانی شفاف و بهینه رسانه های گروهی نقش مهمی در فرهنگ سازی موثر برای پیشگیری از شیوع این بیماری دارد لذا انتظار می رود رسانه ها با درج مطالب آموزشی برای ارتقای آگاهی‌های مردم گام بردارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ماهشهر گفت: رسانه‌ها در چند محور آرام بخشی به جامعه، اعلام مخاطرات شیوع ویروس و لزوم مراقبت‌های فردی و بین فردی برای مقابله با کرونا و بیان خدمات و ایثارگری های مدافعان سلامت مردم و قدردانی از آنان، ایفای نقش می کنند که انتظار می رود با شتاب و گستردگی این مسیر را ادامه دهند و سهم تاریخی خود را در مدیریت بحران پیش آمده، ایفا و کنترل وضع کنونی را با ترغیب و توسعه مشارکت اجتماعی، تثبیت کنند.

سرهنگ بابایی با اشاره به فعالیت بسجیان شهرستان ماهشهر در مقابله با کرونا افزود: قرارگاه پدافند زیستی با مشارکت پایگاه ها و حوزه های بسیج در ماهشهر تشکیل شد که هشت گروه سازماندهی شده اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: مساله مبارزه با ویروس کرونا به معنی جهاد است و هر کس در هر لباس و هر تفکری با این بیماری مقابله کند، در راه خدا و جهان اسلام جهاد کرده است.

سرهنگ بابایی گفت‌: اگر همه با هم و با مجاهدت کنار دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم این ویروس شکست خواهد خورد.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت ماهشهر با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت از سوی آحاد افراد جامعه گفت: بر اساس توصیه پزشکان، برای مبارزه با ویروس کرونا لازم است تا مردم از خانه ها خارج نشوند.
سرهنگ بابایی با تقدیر از مجاهدت‌های پزشکان و پرستاران، رسالت آنان را بسیار خطیر برشمرد و از همگان خواست تا با رعایت بهداشت، یاور آنان باشند.
وی گفت: امروز زمان همدلی و همراهی آحاد مردم و مسوولان برای شکست این بیماری است لذا از خیرین درخواست می‌شود با کمک‌های مالی، نیازمندی‌های مراکز درمانی را تامین کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان ۵۱ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

مبتلایان به ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌ها در اهواز ۱۲۵ مورد، دزفول ۳۸، آبادان ۳۸، ماهشهر ۲۸، اندیمشک ۲۷، شوشتر ۲۶، خرمشهر ۱۷، شادگان ۱۶، مسجد سلیمان ۱۰، بهبهان ۹، شوش هشت، رامهرمز هشت، باوی هشت، کارون پنج، ایذه چهار، هندیجان سه، اندیکا ۲، امیدیه ۲، حمیدیه ۲، رامشیر ۲، گتوند یک باغملک یک و دشت آزادگان یک مورد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.