به گزارش ایرنا هفته هشتم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که هر سه نماینده خوزستان بازی های دشواری پیش رو دارند.

در هفته هفتم این رقابتها هر سه نماینده استان نتایج خوبی کسب کردند؛ تیم فولاد و ماشین سازی تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری فولادی ها به پایان رسید همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در خانه به مصاف تیم شاهین شهرداری بوشهر رفت که سه امتیاز شیرین این مسابقه را کسب کرد.

نفت آبادان دیگر نماینده استان در هفته میهمان تیم پارس جنوبی بود که با وجود یک بازی خوب در نهایت با نتیجه مساوی متوقف شد.

اما در هفته هشتم رقابتها هر سه نماینده استان به مصاف حریفان سرسختی می روند و از این بابت باید هوشیار باشند؛ تیم های فولاد و نفت آبادان در خانه به مصاف تیم های نساجی و تراکتورسازی می روند همچنین نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه رو در روی ماشین سازی قرار می گیرد.

فولاد - نساجی

تیم فولاد خوزستان در این هفته از رقابت های لیگ برتر باید در اهواز به مصاف تیم نساجی قائم شهر برود. نبردی که می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که از یک سو تیم فولاد برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به سه امتیاز بازی دارد و در سوی مقابل نساجی برای جبران شکست هفته گذشته و راضی نگه داشتن هوادارانشان به دنبال برد هستند.

تقابل نکونام و مهاجری به عنوان ۲ مربی متفکر قطعا بسیار جذاب و دیدنی است. بی شک مربی جوان فولادی ها نگاه ویژه‌ای به سه امتیاز بازی برابر نساجی دارد تا برای مدعیان عنوان قهرمانی خط و نشان بکشد، فولادی ها که در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده اند، در بازی با نساجی به دنبال استمرار روند خوب خود هستند.

شاگردان  جواد نکونام تا کنون ۱۲ امتیاز کسب کرده و در رده چهارم جدول قرار دارند و در سمت مقابل، نساجی ۹ امتیازی بوده و در مکان نهم جدول جای گرفته است. فولادی ها در بازی برگشت فصل گذشته برابر نساجی به همراه افشین قطبی متحمل شکست شدند که این موضوع انگیزه بازیکنان فولاد را دوچندان میکند.

تیم نساجی که هفته گذشته برابر تراکتورسازی چهار گل دریافت کردند بیشک در دیدار مقابل فولاد تیم دست و پا بسته ای نخواهند بود و میتوانند دومین شکست فولاد را در لیگ رقم بزنند.

تیم فولاد خوزستان با تصمیم نکونام پیش از سایر تیمهای لیگ برتری تمرینات آمادهسازی خود را شروع کرد و علاوه بر برگزاری چهار اردوی تمرینی در شهرستانهای مختلف، چندین بازی تدارکاتی انجام داد که این امر در کسب نتایج خوب این تیم موثر بود.

هواداران فولاد که تاکنون حمایت خوبی از جواد نکونام و بازیکنان فولاد داشتند از تیمشان انتظار دارند که در این فصل بتواند سهمیه آسیایی کسب کند.

تیم فولاد در پست تدافعی با جذب بن یاسین مدافع تیم ملی اردن مستحکمتر شد و خط دفاع آنها نقطه قوت این تیم است اما در سوی مقابل خط هجومی نساجی نقطه قوت این تیم شمالی است.

نفت آبادان - تراکتورسازی

تیم نفت آبادان در این هفته از رقابت ها در خانه برابر تیم قدرتمند و پرمهره تراکتورسازی صف آرایی می کند؛ در این دیدار اگرچه روی کاغذ شانس برد تراکتورسازی بیشتر است اما نفتی ها از حمایت هوادارانشان بهره میبرند و میتوانند چهارمین برد خود را در لیگ کسب کنند تا شروع خوبشان را به رخ دیگر تیم ها بکشند و با ۱۵ امتیاز جز تیم های بالانشین جدول باشند.

حساسیت این دیدار برای آبادانی ها و اسکوچیچ به حدی است که هواداران متعصب آبادانی این موضوع را به خوبی درک کرده اند و بیشک همچون دیدارهای گذشته حضوری پرشور خواهند داشت. 

آبادانی ها که در پنج هفته اخیر با یک برد، سه تساوی و یک شکست توانستند پنج امتیاز به دست بیاورند در صورت کسب سه امتیاز احتمالی این بازی می توانند به رده چهارم جدول رده بندی صعود کنند و به همین دلیل دراگان اسکوچیچ به خوبی می داند برتری در دیدار مقابل تراکتورسازی می تواند موجب محبوبیت بیشتر او در آبادان شود.

تیم نفت آبادان اگر چه در فصل نقل و انتقالات دیر وارد عمل شدند اما در نهایت بازیکنانی همچون بختیار رحمانی، ناصر سالاری، محمد اهل شاخه، عبدا...ناصری، عیسی آل‌کثیر، مهدی مومنی، مهدی حنفی ساوجبلاغ، امید حامدی، محمود مطلق‌زاده و علی ستاوی را به خدمت گرفتند.

در چند روز گذشته حواشی بین اسکوچیچ و عیسی آلکثیر به وجود آمد که مهاجم نفتی ها قصد جدایی از این تیم را داشت اما حضور این بازیکن در تمرین روز گذشته طلاییپوشان باعث شد تا به شایعات پیرامون خود پایان دهد. بیشک آلکثیر اصلی ترین گزینه خط حمله برای گلزنی نفت آبادان است و میتواند رکورد کلین شیتهای مظاهری گلر تراکتورسازی را بشکند.

برزیلی های ایران که در خط دفاعی به هماهنگی خوبی رسیده اند و در ضد حملات با حضور آلکثیر بسیار زهردار هستند قطعا در این فصل می توانند روزهای اوج این تیم آبادانی را که زمانی راس فوتبال کشور بود در ذهن فوتبال دوستان تداعی کنند.

تیم صنعت نفت آبادان در این فصل از بازی های خانگی به خوبی بهره بردند و به هیچ تیمی باج نمیدهند اگرچه تراکتورسازی تیم باتجربهای بوده و از این موضوع به خوبی آگاه است.

ماشین سازی تبریز - نفت مسجدسلیمان

تیم پر هوادار فوتبال ایران یعنی نفت مسجدسلیمان در هفته هشتم مقابل ماشینسازی تبریز قرار میگیرد. نفتی ها که در این فصل با مهدی تارتار نتایج خیره کننده ای گرفتهاند و این موضوع توجه بسیاری از تیم ها را به خود جلب کرده است.

تیم ماشین سازی هفته گذشته برابر دیگرنماینده خوزستان متمحمل شکست شدند که این موضوع باعث می شود تا شاگردان رسول خطیبی در فکر سومین برد فصل خود باشند.

نفتی ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و در هفت بازی قبلی خود برابر تیم های تراکتور، نفت آبادان، استقلال، سپاهان، شهر خودرو، پیکان و شاهین بوشهر ۱۱ امتیاز کسب کردند البته تارتار معتقد است که روند تیمش روز به روز بهتر می شود و هواداران نسبت به تیم امیدوار باشند.

تارتار با نفت مسجدسلیمان نشان داد که تحت تاثیر نام ها قرار نمی گیرد و به هیچ تیمی امتیاز نمی دهد کاری که تارتار در اولین حضور با تیم پارسجنوبی جم در لیگ برتر، نتایج درخشانی گرفت و به عنوان پنجمی رسید.

نفتیها در پنج هفته نخست کار سختی داشتند اما باارائه یک بازی خوب و متفکرانه چهار مدعی لیگ را متوقف کردند.این تیم اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم های لیگ نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش نتیجه ای فراتر از انتظار کسب کرده است.

دیدار نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هشتم لیگ برتر:

جمعه سوم آبان:

فولاد - نساجی (ورزشگاه شهدای فولاد ساعت ۱۷)

نفت آبادان - تراکتورسازی (ورزشگاه تختی آبادان ساعت ۱۸)

ماشین سازی - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه بنیان دیزل ساعت ۱۶)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.