مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا  افزود: هنر استان به ویژه هنر دینی و آیینی ما امروز نیازمند دلسوزان واقعی است تا براساس باورها و اعتقادات به مردم در این حوزه خدمت کنند متاسفانه در طول برگزاری سوگواره ملی تئاتر میدانی به رغم مکاتبات و پیگیری‎ها برخی دستگاه‌های فرهنگی مشارکتی نداشتند.

وی مدیران دوربینی که عاشق خبرسازی هستند را آفت مدیریت فرهنگی استان دانست و  گفت:برخی مسئولان به مقوله هنر متعهد بی‌تفاوت هستند اما پیوسته از شعارهای ارزشی دم می‌زنند.

دبیر اجرایی سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی با اشاره به برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به مدت ۶ روز در پایانه مرزی چذابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک بیان کرد: در واقع این سوگواره با هدف رونق بخشی به جریان حماسی پیاده‌روی اربعین حسینی شکل گرفته اما دستگاه‌های متولی فرهنگی حمایتی از این رویداد ارزشمند نکردند و جای صدافسوس که برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی، درک صحیحی از کار فرهنگی و هنری ندارند.

استقبال زائران و موکب‌دارن از سوگواره

 وی با بیان این که براساس بررسی‌ها هر اجرا ۱۵۰ تا ۳۵۰  مخاطب داشت بیان کرد: استقبال زائران و موکب‌داران از سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی بسیار خوب بود و در این مدت بیش از ۶۰  تعزیه و تئاتر خیابانی به اجرا درآمد.

بوعذار ادامه داد: این سوگواره ملی با حضور بهترین‌های تئاتر خیابانی کشور که اغلب برگزیدگان جشنواره‌های معتبر ملی هستند برگزار شد که هنرمندان ۱۲ گروه منتخب از سراسر کشور در پایانه مرزی چذابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک کارها را اجرا کردند.

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان  از ۲۲ تا ۲۷ مهرماه در پایانه مرزی چذابه و همزمان در یادمان شهدای گمنام اندیمشک با همکاری استانداری خوزستان و مشارکت انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل امور هنری بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور، کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی، شورای راهبردی و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.