سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این حرکت مردمی در سطح جهان بی نظیر و حضور مردم در راهپیمایی اربعین غیر قابل شمارش شده است .

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: در حال حاضر تمامی مجموعه ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پای کار هستند و نیروهای مسلح نیز در این زمینه تاکنون خدمات خوبی را به زائران ارائه داده‌اند.

وی بیان کرد: سپاه و بسیج نیز با تمام ظرفیت‌های خود برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرزهای استان مستقر شده و در کنار دستگاه‌های دولتی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: جدای از تمام مجموعه های دولتی و نیروهای مسلح نقش مردم در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برجسته تر است و آنها در قالب موکب های خدمت رسان به صورت شبانه روزی خدمات ارزنده ای را به زائران ارائه می دهند.

وی تصریح کرد:  سپاه و بسیج نیز در کنار نیروی انتظامی در زمینه برقراری نظم و امنیت پای کار است و اکنون امنیت پایدار در مرزهای استان ایجاد شده است .

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: نیروهای بسیجی به صورت داوطلبانه در محل موکب ها ضمن انجام وظایف ذاتی خود خدمات خوبی را به زائران ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: همچنین علاوه بر برقراری نظم و امنیت در مرزهای استان در زمینه اسکان، ترابری , درمان و اقدامات فرهنگی برای زائران اربعین اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: اکنون در مسیر چذابه، اردوگاه ثامن الائمه و اردوگاه شهید محلاتی و در مسیر شلمچه اردوگاه شهید باکری پذیرای زائرین اربعین سراسر کشور هستند .

وی افزود: در این اردوگاه ها زائران خارجی نیز اسکان داده شده اند و خدمات ارزنده ای به آنها ارائه می گردد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه متولی خدمت‌رسانی به زائران خارجی است که تاکنون در زمینه اسکان و هدایت آنها به سمت کربلا خدمات شایانی را ارائه داده است.

وی ادامه داد: در ایام سیل بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی تهیه شد که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از آن ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در اختیار موکب های مستقر در مرزهای استان قرار داده شده است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان کرد: سپاه همچنین تعداد قابل توجهی چادر و پتو نیز برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی در اختیار موکب ها در مرزهای استان قرار داده است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون(۱۷صفر) ۳۲۶ هزار و ۴۵۲ زائر از چذابه راهی شهرهای مقدس عراق شده اند و در این مدت ۱۴۵ هزار و ۵۹ زائر به میهن اسلامی باز گشته اند.

پیش بینی شده رکورد عبور زائران اربعین از چذابه در اربعین ۱۳۹۶ که حدود ۴۰۰ هزار زائر بود در اربعین امسال شکسته شود.

اربعین پارسال تنها ۲۳۶ هزار زائر از گذرگاه رسمی چذابه به کربلا عزیمت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.