به گزارش خبرنگار خبر آنلاین از اهواز، اخلاق محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: ۴۹ طرح در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح است و این طرح ها با اعتبار ۳۸۰ میلیارد اجرایی شده‌اند.
وی افزود: با افتتاح این طرح ها زیرساخت های شهرک های صنعتی اندیمشک، دزفول شوش، شادگان اهواز بهبهان ایذه مسجدسلیمان خرمشهر امیدیه بندرامام رامهرمز، رامشیر و آبادان توسعه پیدا می کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: عملیات اجرایی ۳۵ طرح در سال ۹۷ آغاز و در مردادماه ۹۸ به پایان رسیده است. 
محمدیان ادامه داد: ۴۸ طرح عمرانی هم از محل منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی و اعتبارات استانی اجرایی شده است.
وی گفت: ۲۱ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر در سال گذشته و ۳ واحد صنعتی در سه ماهه اول سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشته اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: ۱۸ واحد تولیدی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح هستند.
به گفته محمدیان افتتاح این طرح ها اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به دنبال دارد و میزان سرمایه گذاری آنها ۴ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: این طرح ها در زمینه صنایع غذایی، فلزی نفت و گاز و پوشاک چوب و قطعات صنعتی هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: همچنین عملیات اجرایی احداث ۹ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی با اشتغالزایی ۴۹۱ نفره به زودی شروع می شود.
محمدیان گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح ها ۲۲۰ میلیارد ریال است که ۱۸ ماهه به بهره برداری می رسند و در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی، فلزی هستند.
وی با بیان این که وظیفه اصلی ما ایجاد و تامین زیرساخت های اصلی سرمایه گذاری شرکت های کوچک و متوسط است، گفت: از سال های گذشته حمایت از صنایع کوچک هم به مجموعه وظایف ما اضافه شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توجه به ضرورت بازنگری در قوانین، متاسفانه  قانون صنایع کوچک هنوز  قدیمی و بازنگری نشده است. 
محمدیان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک های صنعتی خوزستان، تصریح کرد: نقدینگی و بازار و تامین مواد اولیه مهم ترین مشکلات صنایع کوچک هستند.
وی افزود: استقرار کلینیک صنعت از اقدامات ما برای عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی است.
محمدیان در پایان گفت: طرح هایی که توسط بانک تملک شدند شناسایی و ۱۵ واحد را به متقاضیان جدید واگذار کردیم و ۴ طرح هم به چرخه تولید برگشتند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1236093
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.