منوچهر ورناصری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ارتش چهار سال پیش این پل شناور را برای برقراری ارتباط بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی برروی رودخانه کارون نصب و راه اندازی کرد. 

فرماندار باوی ادامه داد: عمر مفید پل های شناور زیاد نیست و بعد از مدتی فرسوده و تخریب می شوند، روز پنجشنبه هفته گذشته بخشی از این پل به دلیل فرسودگی به زیر آب رفته و راه ارتباطی این دهستان با شهرستان باوی قطع شد و از آن روز تاکنون مردم برای تردد از قایق استفاده می کنند و ارتش هم زمان مشخصی را برای تعمیر و بازسازی این پل شناور تعیین نکرده است.

فرماندار باوی با اشاره به اینکه ساخت پل ثابت برای این دهستان به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ادامه داد: سه ماه  پیش قرار بود اعتبار ساخت این پل تامین شود اما به دلیل تامین نشدن اعتبار ، ساخت این پل آغاز نشد.

وی  افزود: تا چند روز آینده با تاکید استاندار خوزستان اعتبار ساخت این پل از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین می شود ، مکان یابی و مجوزات لازم برای ساخت پل ثابت بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی شهرستان باوی انجام گرفته و برای آغاز ساخت این پل منتظر تامین اعتبار هستیم.

در آبان ماه پارسال نیز بخشی از پل شناور دهستان عنافچه به دلیل بارش باران و افزایش ارتفاع رودخانه کارون جدا و غرق و راه ارتباطی بین این دهستان و شهرستان باوی قطع شد و مردم و دانش آموزان با یک قایق در این مسیر تردد می کردند.

همچنین در فروردین ماه امسال به دلیل بارش باران های شدید و افزایش سطح آب رودخانه کارون این پل شناور تخریب شد و باز هم مردم این منطقه برای تردد دچار مشکل شدند.

راه دیگر ارتباط این دهستان با شهرستان باوی مسیر دغاغله در کنار منطقه کیان آباد اهواز است که به دلیل مسافت طولانی مردم این منطقه حاضر به تردد در این مسیر نیستند.  

باوی در سال ۸۹ به شهرستان تبدیل شد که دارای ۲ بخش مرکزی و ویس است و مرکز این شهرستان شهر ملاثانی است و دهستان عنافچه در شهرستان باوی  ۱۲ هزار نفر در ۳۱ روستا زندگی می کنند.
۷۱۵۸/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.