رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به وزارت نیرو ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی نهرها، رودخانه ها، رودها و کانال ها ابلاغ شده و در تلاش هستیم تا این مبلغ به خوزستان و گلستان داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، اسماعیل نجار ظهر امروز سه شنبه در هشتمین جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان خوزستان، اظهار کرد: در وضعیت مطلوبی در بحث مسکن و کشاورزی به لحاظ پرداخت خسارت های وارده بر اثر سیل به سر می‌بریم و تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض خوبی اختصاص یافته است هرچند که تسهیلات بانکی دیرتر آماده شد.

وی افزود: باید آمادگی لازم را با وضعیت فعلی دولت برای مقابله با سیلاب داشته باشیم و ترمیم سیل بندها باید تسریع شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: به وزارت نیرو ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی نهرها، رودخانه ها، رودها و کانال ها ابلاغ شده و در تلاش هستیم تا این مبلغ به خوزستان و گلستان داده شود.

نجار گفت: اولویت دستگاه ها در بخش سیلاب و پرداخت خسارت های ناشی از آن در دو بخش مسکن و کشاورزی است و تأکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور هم بر همین مسئله است.

وی با اشاره به الزام پژوهشگاه هوافضا کشور برای راستی آزمایی مناطق سیل زده، عنوان کرد: ما موافق این هستیم که از ظرفیت این پژوهشگاه برای راستی آزمایی استفاده و ذهنیت هاو ابهامات و شائبه ها از بین برود و هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: تأمین تسهیلات و منابع مالی بلاعوض برای پرداخت به بخش کشاورزی مشکلی ندارد.

نجار افزود: در بخش صنعت تسهیلات باید در برابر عوارض بیمه می شد و تلاش می کنیم تا تسهیلات ارزان قیمت به صنعت داده شود.

وی بیان کرد: بازسازی واحدهای تجاری سیل زده باید زیر نظر بنیاد مسکن باشد و در بخش زیرساخت مبلغ نسبتا کمی در اختیار وزارت نیرو و شهرداری های خسارت دیده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره رقم این تسهیلات، توضیح داد: برای شهرداری های مناطق سیل زده و وزارت نیرو یک هزار میلیارد تومان تصویب شده است.

نجار ادامه داد: در بحث عمرانی از همان زمان تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده قرار بر جابه‌جایی روستاهای سیل زده بود‌.

وی بیان کرد: میزان خسارت سیلاب ۳۵ هزار میلیارد تومان، کمک های هزینه ای ۶۲۹۱ میلیارد تومان و کمک بلاعوض ۸ هزار میلیارد تومان و تسهیلات بانکی ۹۵۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای لایروبی سدهای خوزستان ۶۹ میلیارد تومان امسال تخصیص داده و تنخواه ۱۳۷ میلیارد تومانی به استان های سیل زده پرداخت شد.

نجار ادامه داد: نیازها زیاد است، اما وضعیت مالی دولت خوب نیست که بتوان اعتبارات را پرداخت کرد.

وی بیان کرد: نفت ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس سیل زده، ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی و تعمیر و بهسازی منازل مناطق سیل زده نفتی خوزستان اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.