به گزارش ایرنا سید مهدی حسینی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر به مناسبت روز جهانی فشار خون بالا (27 اردیبهشت) بیان کرد: در این مدت از جمعیت بالای 30 سال سن تقاضا داریم که با حضور در مراکز و خانه های بهداشت از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند؛ با ثبت نام این افراد در سامانه سلامت وضعیت سلامت آنها به صورت منظم رصد خواهد شد.
وی گفت: بیماری فشار خون تا حدود زیادی قابل پیشگیری است و در صورتی که شخص از بیماری خود مطلع باشد و بیماری خود را کنترل کند دچار عوارض خاصی نخواهد شد.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: وزارت بهداشت کنترل فشار خون در جمعیت بالای 30 سال و مادران باردار را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
حسینی زاده بیان کرد: بیش از 70 درصد بیماران فشار خونی مراقبت و کنترلی بر بیماری خود ندارند.
وی گفت: درتحقیقی که در سال 95 در کشور انجام گرفت در جمعیت بالای 18 سال 27 درصد به بیماری فشار خون مبتلا هستند که از این تعداد 51 درصد از بیماری خود مطلع هستند و 49 درصد نیز از ابتلا به این بیماری اطلاعی ندارند.
روز 27 اردیبهشت به نام روز جهانی فشار خون بالا نامگذاری شده است که شعار امسال نیز' فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم' تعیین شده است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.