استاندار خوزستان گفت: ضرورت دارد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های مختلف خوزستان، برنامه‌هایی در سطح ملی اجرا کنند تا چهره خوزستان به‌صورت عادی و نرمال نشان داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، در نشست شورای کتابخانه‌های عمومی خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: باید برنامه‌هایی در سطح روستاها و مناطق سیل‌زده برگزار شود تا عواقب و پیامدهای مربوط به استرس و ناراحتی پس از سیل به حداقل برسد، چراکه با اجرای این برنامه‌ها، این تالمات روحی نمود کمتری خواهد داشت و اثر بخشی بیشتری بر استان دارد.

شریعتی افزود: وقتی سیل‌زدگان به خانه و زندگی خود برمی‌گردند با توجه به اینکه آسیب‌های جدی متحمل شده‌اند نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتر ما دارند. در زمینه فرهنگ و هنر کار رها نشود و به ویژه به کودکان و زنان و قشرهای آسیب‌پذیر توجه ویژه شود که بتوانند روحیه خود را حفظ و به روال عادی زندگی برگردند.

استاندار خورستان با بیان اینکه پس از سیل مسایل روحی روانی و اجتماعی بروز می‌کند، ادامه داد: ضرورت دارد که برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل زده مداومت پیدا کند. 

وی پویایی یک جامعه را حاصل تبادل تجربه‌ها و دانش در بین افراد آن جامعه دانست و گفت: نقش کتاب در این تبادل، غیر قابل انکار و بی‌بدیلی است و جزو اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نقش ها است.

شریعتی با بیان اینکه آگاهی در جامعه با مطالعه و خوانش افزایش می‌یابد، توضیح داد: هر چه مطالعه بیشتر باشد آگاهی بیشتر می‌شود و جامعه به تعالی بیشتر سوق پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر گنجاندن برنامه‌های انگیزشی به‌منظور افزایش سرانه مطالعه، عنوان کرد: امسال باید بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت های خوزستان، برای پشتیبانی از کتابخانه‌های این استان اختصاص یابد و نیاز داریم در مرکز استان و در هر شهرستان مراکز تبادل کتاب برپا کنیم تا در توزیع کتاب و ایجاد ارتباط میان اهدا کننده و دریافت کننده کتاب اقدام مؤثری داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.