منوچهر ورناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین خسارت ها در دهستان عنافچه به اراضی کشاورزی و جاده ها وارد شد، دستگاه های مختلف همچون بنیاد مسکن و جهادکشاورزی درحال برآورد دقیق خسارت ها هستند.
وی ادامه داد: در شهر شیبان به کمک نیروهای محلی، کارکنان شهرداری و سایر نیروهای استان ها و شهرهای معین درحال تحکیم سیل بندها هستیم.
ورناصری بررسی وضعیت روستاهای گرفتار سیلاب را موکول به فروکش کردن آب دانست و یادآور شد: در برخی روستاها همچون صفاک آب فروکش کرده و با کمک پمپ ها درحال تخلیه آب هستیم اما در سایر روستاها منتظر کاهش حجم آب هستیم.
وی افزود: به دلیل بالا بودن حجم آب در برخی روستاها امکان انتقال مصالح و تجهیزات برای ترمیم نقاط آسیب دیده وجود ندارد.
فرماندار شهرستان باوی اظهار داشت: باتوجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی روزهای آینده در حالت آماده باش قرار داریم هرچند که بارش ها تاثیر چندانی بر وضعیت ندارند و آنچه بر تغییر وضعیت کنونی موثر خواهد بود افزایش یا کاهش دبی رودخانه است.
وی با تقدیر از مردم شهرستان باوی در کمک برای احداث سیل بندها ادامه داد: در این مدت مردم شهرستان باوی، استان البرز به عنوان استان معین و شهرداری های ایذه، دهدز، گتوند و آغاجاری همکاری بسیاری داشتند.
19 فروردین ماه دستور تخلیه شهر شیبان در بخش مرکزی این شهرستان در پی شکسته شدن سیل بند این شهر و احتمال جاری شدن سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون در آن صادر شد، سیل بند شیبان شامگاه یکشنبه هفته جاری شکسته شد.
شهرستان باوی درخوزستان در حدود 40 کیلومتری شمال اهواز از 2 بخش مرکزی و ویس تشکیل شده و مرکز آن شهر ملاثانی است و شهر شیبان در بخش مرکزی این شهرستان و در شمال شهر اهواز و در شرق رودخانه کارون واقع است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.