مصطفی هنرمندیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:از ابتدای فروردین جاری سیلاب،
وقوع تندباد و بارش تگرگ به مزارع کشاورزی و دامداران ایذه‌ای 420 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
وی افزود: بیشترین خسارت‌ها به مزارع گندم و جو دیم وارد شده که سطح آنها به ترتیب سه هزار ، و 2 هزار و 500 هکتار بودن است؛ 465 هکتار گندم آبی نیز آسیب دیده‌اند.
رییس اداره جهاد کشاورزی ایذه از بروز خسارت به 373 هکتار از مزارع کلزا در ایذه خبر داد و گفت: 150 هکتار از باغات، 12 هکتار صیفی جات، 10 هکتار مزرعه گیاهان دارویی، پنج هکتار حبوبات و 2 هکتار گلخانه نیز در ایذه دچار خسارات شدید شده است.
وی افزود: در بخش دام و طیور نیز 350 راس دام سبک و پنج دام سنگین تلف شدند و نزدیک به چهار هزار مرغ بومی در این حوادث از بین رفتند.
هنرمندیان از بیمه بودن همه مزارع کلزا در ایذه خبر داد و ادامه داد: حدود 20 درصد مزارع گندم، پنج درصد مزارع جو و 10 درصد از دام‌های ایذه بیمه بوده‌اند که طبق دستورالعمل‌ بیمه، خسارت آنها پرداخت خواهد شد.
وی دلیل استقبال نکردن مردم از بیمه محصولات کشاورزی به رقم برگزاری کلاس‌های توجیهی در پارسال را عملکرد نامطلوب بیمه‌ها دانست و بیان کرد: نارضایتی مردم از پرداخت خسارت بیمه‌ها در سالیان گذشته، کم بودن مبالغ پرداختی در مقابل خسارات وارد شده به کشاورزان و تاخیر زیاد در واریز مبالغ خسارات از جمله دلایل استقبال نکردن کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی بوده است.
9434/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.