محمود دشت بزرگ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکهزار و 695 دکل برق منطقه ای خوزستان در معرض آبگرفتگی سیل قرار داشت که از این تعداد یکهزار و 144 دکل دروضعیت بحرانی قرار دارند و باید به آنها رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه 6 دکل سقوط کرده در اثر سیل نیاز به اصلاح و بازسازی دارند، تصریح کرد: جاده های دسترسی خطوط و فونداسیون دکل ها به دلیل شدت و ماندگاری سیل دچار آب شستگی شدند و باید در همه آنها ترمیم صورت گرفته و جاده های دسترسی بازسازی شوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: از 47 پست در معرض آبگرفتگی 18 پست حالت بحرانی داشتند و سیل به بستر و دیوارهای محوطه های آنها نیز خساراتی زده است.
دشت بزرگ انجام اقدامات مقابله ای برای سیل بندی و خاکریزی در اطراف این 18 پست را یکی دیگر از خسارت های شرکت برق منطقه ای خوزستان در سیل اخیر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه همه تلاش برق منطقه ای خوزستان این بوده که خاموشی در شبکه رخ ندهد، تاکید کرد: در شبکه انتقال و فوق توزیع استان هیچگونه خاموشی ناشی از سیل رخ نداده که در این خصوص دستگاه های بسیاری ما را یاری کردند.
خروجی سدهای خوزستان به ویژه سد کرخه در روزهای اخیر به صورت تدریجی کاهش داشته است. با این وجود حجم ذخیره سد کرخه هنوز 5.9 میلیارد مترمکعب است که 700 میلیون متر مکعب از حجم نرمال آن (5.2 میلیارد مترمکعب) بیشتر است.
سیلاب کرخه و دز تاکنون برخی مناطق روستایی و شهری در شوش، اهواز، شوشتر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، حمیدیه، باوی و هویزه را به زیر آب برده است. به دنبال سرریز کانال چمران در حمیدیه و کانال سلمان همچنین سرریز زهکش نیشکر دهخدا، محله عین 2 با سیلاب روبه رو شد که پس از آن استاندار خوزستان در روز چهارشنبه دستور تخلیه محله های عین2، گلدشت، کوی سیاحی، کوی سلیم آباد و کوی سادات اهواز را صادر کرد.
در پی این سیلاب، دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.