به گزارش ایرنا رضا صلبوخی روز جمعه با تشریح اقدامات انجام شده در این راستا افزود: این سیل بند به طول 15 کیلومتر و ارتفاع چهار متر توسط 12 دستگاه لودر، 10 بیل مکانیکی، 20 کمپرسی،100نفر نیروی انسانی و در مدت زمان 72 ساعت با حجم خاکریزی 210هزار متر مکعب در حال ساخت می باشد.
وی که پیش تر از ایمن بودن سایت های صنعتی آبادان و خرمشهر خبر داده بودهمچنین گفت: پیشگیری‌ لازم و حداکثری برای ایمن سازی سایت های صنعتی خرمشهر و آبادان صورت گرفته و تاکنون هیچگونه خسارتی گزارش نشده است. البته تهدید همیشه وجود دارد اما نگرانی خاصی در این زمینه که سیل به سایت های صنعتی و تاسیسات آبادان و خرمشهر آسیب برساند نداریم.
مدیر توسعه نواحی صنعتی وضعیت سایت های صنعتی منطقه آزاد اروند را در صورت وقوع سیل در این منطقه تشریح کرد و با تاکید بر این‌که تمهیدات لازم برای مقابله با سیل در شهرستان های آبادان و خرمشهر اندیشیده شده است، اظهار کرد: از زمانی که بارندگی‌ها آغاز و موضوع سیل در خوزستان مطرح شد پیشگیری‌های لازم صورت گرفت .
صلبوخی افزود: نیروهای خدمات شهری و اجراییات سایت صنعتی نیز به صورت مداوم در حال سرکشی و پایش وضعیت سطوح آب در مجاورت کارون ، بهمنشیر و کانال ژیان هستند.
وی با بیان این‌که مدیریت توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند در شرایط فعلی در دو جبهه فعالیت می‌کند، ادامه داد: جبهه نخست بحث سایت های صنعتی است؛ که باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد و بحث دیگر کمک به ستادهای بحران است.
وی خدمات رسانی در روستاهای زویدات ،حفار، منیعات ،تقویت سیل بند این مناطق و کمک به معاونت فنی و امورزیربنایی در روستاهای غرب کارون را از جمله اقدامات این مدیریت برشمرد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.