به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز، لطیف حیائی اهوازی روز جمعه درباره وضعیت سیل بند حفاظتی این مناطق بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و بالا آمدن آب در این نقطه و فرسایش سیل بند، مسئولان دغدغه زیادی برای استحکام سازی این سیل بند داشتند که عملیات اجرایی ترمیم و استحکام سازی آن پیش از وقوع سیلاب به صورت ویژه با نظارت فرمانداری آغاز شد.
وی با بیان اینکه این سیل بند بیش از 800 متر طول دارد، اضافه کرد: به دلیل تجمع بالای آب پشت سیل بند و عملیات اجرایی در گذشته، عملیات و استحکام سازی آن با راهکارهای عوامل فنی و اجرایی با دشواری صورت گرفت.
حیائی اهوازی ادامه داد: به لحاظ فشار آب، برخی از نقاطی که بر اثر سیلاب دچار فرسایش شده بود، مجدد خاکریزی و تقویت شد و در واقع در کنار سیل بند قدیمی سیل بند جدید احداث شد تا مقاومت این نقطه افزایش یابد.
وی افزود: همزمان با ترمیم این سیل بند، با خاکریزی در خیابان های منتهی به رودخانه در منطقه کوی سید خلف، تلاش شده تا از نفوذ آب به داخل منازل جلوگیری شود.
معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز ادامه داد: با این اقدام کیانپارس، سید خلف، جاده مهم میدان چمران به طرف کیان آباد و کیانشهر و جاده اصلی که در خطر بودند، رفع خطر شدند.
رودخانه کارون از میان شهر اهواز می گذرد که با وجود سیلابی شدن، گفته می شود نگرانی از بابت طغیان آن در شهر اهواز وجود ندارد. در سه روز گذشته به دلیل سرریز کانال شهید چمران و کانال سلمان که از کرخه منشعب می شوند، اکنون رودخانه های کرخه و دز نیز در شهرستان اهواز جاری شده اند. 13 روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز بر اثر طغیان دز به کلی زیر آب رفتند. 15 روستای دهستان لامی و یک روستای بخش اسماعیلیه اهواز نیز به زیر آب رفته و یا در محاصره سیلاب هستند. دستور تخلیه بخش غربی شهر الهایی نیز صادر شده است.
با وجود انتشار تکذیبیه فرمانداری اهواز درباره تخلیه محله هایی از این کلانشهر در اثر وقوع سیلاب، روز چهارشنبه استاندار خوزستان دستور تخلیه پنج محله در جنوب غرب شامل عین2، گلدشت، کوی سلیم آباد، کوی سیاحی و کوی سادات را صادر کرد. گزارش ها حاکی است که محله عین 2 از روز سه شنبه با آبگرفتگی شدید روبه رو بوده و از دیروز سیلاب به سوی گلدشت و ملاشیه در جریان بوده است.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.