به گزارش ایرنا امید محدث عصر در نشست کارگروه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد با محوریت مدیریت بحران خوزستان در محل استانداری خوزرستان اظهار داشت: باتوجه به سیل اخیر در خوزستان و خسارت های ناشی از آن، سازمان های مردم نهاد سراسر کشور به صورت هماهنگ نسبت به تامین اقلام ضروری برای مردم اسیب دیده اقدام کردند.
وی افزود: در شرایط کنونی نیاز است که در مناطق سیل زده نیاز سنجی دقیقی صورت گیرد و با توجه به کمبودها، اقلام مورد نیاز بین مردم سیل زده توزیع شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان گفت: هیات های ورزشی سراسر کشور نیز برای حضور و همیاری در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده اند که در این زمینه نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: هیات های قایقرانی نیز به منظور سهولت در امر خدمت رسانی با تمام توان خود در کنار نیروهای امدادی آماده حضور در مناطق سیل زده هستند.
محدث تصریح کرد: در حوزه ارتقای سلامت روحی و روانی کودکان آسیب دیده از سیل باید تمرکز بیشتری صورت گیرد چرا که در این شرایط معمولا کودکان فراموش می‌شوند.
محدث افزود: یکی دیگر از موارد مهم و ضروری در شرایط بحرانی، جدا سازی بیماران در کمپ های اسکان است که باید در این خصوص نیز اقدامات لازم صورت گیرد تا از سرایت انواع بیماری به سیل زدگان جلوگیری شود.
نشست کار گروه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد با محوریت مدیریت بحران خوزستان ، جمعی از مسئولان استان و مدیران سمن ها و تشکل های مردم نهاد در محل استانداری خوزستان برگزار شد.
براساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاهها و محلهای اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
براساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.