به گزارش ایرنا وحید قبادی دانا عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان سوسنگرد و اردوگاه سیل زدگان شهدای هویزه با اشاره به شارژ کارت بانکی سه هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی خوزستان اظهار داشت : امروز کارت بانکی این تعداد خانوار سیل زده تحت پوشش بهزیستی استان که توسط مددکاران شناسایی شدند به مبلغ پنج تا 15 میلیون ریال شارژ شد.
وی افزود: در حال حاضر 23 پایگاه مادر، کودک و خانواده در قالب مهدهای کودک در مناطق آسیب دیده خوزستان در حال فعالیت است که این پایگاه ها با پوشش غذای گرم روزانه و میان وعده، زمینه ای مناسب برای بازی درمانی کودکان آسیب دیده از سیل را فراهم کرده است.
قبادی دانا گفت: تمامی فعالیت های صورت گرفته در خوزستان نیز در استان های لرستان و گلستان انجام شده است .
وی بیان کرد: همچنین 96 تیم حمایت روانی، اجتماعی در بلایا و 23 تیم اورژانس اجتماعی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده در مناطق آسیب دیده خوزستان به صورت شبانه روز فعال هستند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین در بازدید از محل جمع آوری کمکهای مردمی در شیرخوارگاه مجتمع فتح المبین بهزیستی اهواز گفت: پنج استان معین شامل تهران ،البرز، اصفهان، کرمان و فارس و همچنین سایر استانها کمکهای مردمی را جمع آوری کرده که بخشی از این کمک ها به خوزستان ارسال شده و بخشی نیز در حال ارسال هستند.
وی ادامه داد: هموطنان در صورت تمایل می توانند کمک های نقدی خود به مددجویان سیل زده تحت پوشش بهزیستی را از طریق حساب مشارکت های مردمی اعلام شده و کمک های غیر نقدی خود اعم از وسایل توانبخشی همچون ویلچر، واکر، سمعک یا مواد غذایی یا بهداشتی را از طریق مراکز بهزیستی در سراسر کشور به دست هموطنان خوزستانی برسانند و اطمینان داشته باشند که تمامی کمک ها با کد ملی مددجویان به دست آنها خواهد رسید.
براساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاه ها و محل های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
بر اساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
از ابتدای فروردین تاکنون حدود 10میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده و حدود 100 هزار هکتار از اراضی حاشیه کرخه، دز و کارون دچار آبگرفتگی شده اند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.