سرتیپ دوم پاسدارعلی ‌اکبر یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در روستای سبحانیه شهرستان دشت ازادگان اظهار داشت: خوزستان همواره دارای مردمی وارسته ،ولایتمدار و مومن است که در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضوری پررنگ داشته و در شرایط بحرانی کنونی نیز همپای نیروهای مسلح و دستگاه های خدمت رسان برای مهار سیل پای کار ایستاده اند.
وی افزود: گروه توپخانه 64 الحدید از ابتدای ورود سیل به خوزستان به مدت چهار روز در منطقه الهایی حضور داشته و بیش از 2 هزار و 400 نفر از اهالی گرفتار شده در سیل را جابه جا کردیم و پس از آن نیز برای کمک رسانی به مردم شعیبیه به شوشتر اعزام شدیم که در این منطقه نیز موفق شدیم خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.
فرمانده گروه توپخانه 64 الحدید خوزستان گفت: همچنین در شهر گوریه شوشتر بالای 200 دستگاه خودروی سبک و سنگین مشغول خدمت رسانی به مردم بودیم که از این ظرفیت برای جابجایی اهالی شهر به خوبی استفاده شد.
وی تصریح کرد: پس از این منطقه نیز نیروهای خود را برای کمک رسانی به مردم منطقه سید خلف اهواز اعزام کردیم که در این منطقه نیز در کنار مردم و سایر دستگاه های کمک های خوبی انجام شد.
سرتیپ دوم پاسدار یوسفی گفت: در حال حاضر نیز بیش از چهار روز است که با تمامی امکانات و تجهیزات خود در منطقه دشت آزادگان حضور داشته و تاکنون نیز در روستای سبحانیه خانوارها با بیش از 89 سرویس با 20 قایق موتوری جابجا و به مناطق امن منتقل شده اند.
وی ادامه داد: همچنین این آمادگی وجود دارد که در زمینه تامین پوشاک، اسکان و تغذیه نیز خدمات خوبی در روزهای آینده به سیل زدگان دشت ازادگان ارائه دهیم.
فرمانده گروه توپخانه 64 الحدید خوزستان گفت: انتظار می رود مردم منطقه با ما همکاری بیشتری داشته باشند متاسفانه برخی از خانواده ها هنوز منازل خود را تخلیه نکرده اند ومقاومت می کنند.

* استفاده حداکثری از ظرفیت نفربرهای آبی - خاکی برای نجات سیل زدگان
فرمانده گردان مکانیزه کربلا از تیپ زرهی حضرت حجت اهواز نیز اظهار داشت: آب بندی دستگاه های نفربر آبی ـ خاکی و انتقال آن ها به حمیدیه و دشت آزادگان از جمله فعالیت های مهم این گردان برای امداد رسانی به سیل زدگان است.
سرگرد پاسدار زهیر سیلاوی افزود: جابه جایی برخی از خانواده های محاصره شده در سیل در روستای هوفل دشت ازادگان به صورت هوایی و زمینی میسر نبود اما به کمک نفربرها توانستیم 20 خانواده محاصره شده را از خطر سیل نجات دهیم.
فرمانده گردان مکانیزه کربلا از تیپ زرهی حضرت حجت اهواز گفت: این گردان تا پایان ماموریت و اعلام وضعیت عادی در این منطقه حضور داشته و این آمادگی را دارد که در سایر مناطق برای کمک به مردم از تجهیزات زرهی خود استفاده کند.
وی تصریح کرد: گردان مکانیزه کربلا همچنین با هشت دستگاه نفربر دیگر نیز در پادگان ثامن آماده است و در صورت نیاز از حداکثر ظرفیت های خود برای کمک رسانی استفاده می کند.
درپی سیلاب اخیر در استان تاکنون دستور تخلیه 234 روستا در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب صادر شده است.
حدود 400هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده ، 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده و بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 61هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.