به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم مرتضی درخوران اظهار داشت: این نیرو‌ها برای کمک به مردم مناطق سیل زده در سوسنگرد، جابجایی نیرو‌ها و ادوات و تخلیه شهر‌ها از سیلاب فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این سومین گروه اعزامی به مناطق سیل زده از بندرعباس است و تاکنون بیش از 200 نفر به مناطق سیل زده اعزام شده اند.
فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش ادامه داد: 30 قایق سبک نیز به این مناطق اعزام شده تا به مردم سیل زده کمک کنند.
امیردریادار دوم درخوران اظهار داشت: این نیرو‌ها تا هر زمانی که نیاز باشد در مناطق سیل زده باقی می‌مانند.
بنابر این گزارش، ناخدا یکم محمد رضا مستوری فرمانده هوادریای منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش نیز گفت: این نیرو‌ها با 2 فروند هواپیمای فوکر f27 به خوزستان اعزام شدند. پیش از این نیز چهار سورتی پرواز برای انتقال نیرو و تجهیزات از بندرعباس به مناطق سیل زده اعزام شده است.
با دستور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری به عنوان فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان منصوب و همه یگان های ارتش اعم از زمینی، هوایی، دریایی و پدافند مستقر در منطقه، در کنترل عملیاتی وی خواهند بود.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 180 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 78 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان، 152 تیم برای امدادرسانی به سیل زدگان تشکیل و 47 اردوگاه برای اسکان تشکیل شده که 30 هزار و 400 نفر در آنها سکونت یافته اند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.