به گزارش ایرنا محمود دشت بزرگ روز دوشنبه در نشست مدیریت بحران با موضوع خطر سیلاب برای تجهیزات برق بیان کرد: از 39 پست برق در معرض خطر در خوزستان، هفت پست را خطر جدی تهدید می کند و با سیل بند نگهداری شده اند.
وی افزود: 23 خط انتقال برق در خوزستان در سطوح ولتاژی مختلف به دلیل سیلاب در شرایط بحرانی قرار دارند و باید سریع به آنها رسیدگی شود.
وی بیان کرد: با افزایش آب خروجی از سدها و افزایش آورد رودخانه ها دکل ها و پست های بیشتری در معرض خطر سیل قرار می گیرد و نیازمند کار وسیع تری است؛ برای جلوگیری از ورود آب به پست ها سیل بند احداث و در حال تقویت آنها هستیم.
دشت بزرگ با تاکید بر اینکه ماشین آلات لازم برای مقابله با سیل را در اختیار نداریم، افزود: حجم کار بسیار وسیع است و نیاز به ماشین آلات بیشتری است که در اختیار شرکت قرار بگیرد؛ پست ها و خطوط در معرض خطر سیلاب در سطح ولتاژی مختلف هستند و سطح خاموشی آنها در شبکه می تواند گسترده باشد.
به گفته معاون هماهنگی انتقال توانیر قرار است شرکت های برق منطقه ای اصفهان و فارس، ماشین آلات لازم را به خوزستان ارسال کنند؛ همچنین با هماهنگی شرکت توانیر تعدادی قایق برای دسترسی به دکل ها و پست ها و یک دستگاه بالگرد برای رصد لحظه ای شبکه در اختیار برق منطقه ای خوزستان قرار می گیرد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.