صادق حقیقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آبفای خوزستان تا کنون 10 هزار لیتر آب معدنی در شهر گوریه ازتوابع شهرستان شوشتر توزیع کرده است و عملیات آبرسانی به شهرهای سیل زده به صورت 24 ساعته انجام می شود و در این شهر هیچ گونه مشکل کمبود آب وجود ندارد.
وی با اشاره به نظارت دقیق بر کیفیت آب در استان خوزستان بیان کرد: واحد های کنترل و کیفیت آب در شهرها مستقر هستند و با نظارت بهداشت کیفیت آب شرب مورد بررسی قرار می گیرد و کیفیت آب به صورت دقیق و لحظه ای بررسی می شود.
حقیقی پور تصریح کرد: خط قرمز آبفا خوزستان کیفیت آب شرب شهرهای سیل زده است و تمامی ادارات آبفا خوزستان به صورت 24 ساعته در آماده باش کامل هستند.
وی با اشاره به راه اندازی مانیتورینگ ستاد بحران در آبفای خوزستان گفت: مرکز مانیتورینگ ستاد بحران آبفا خوزستان در شرکت از ابتدای بحران سیل راه اندازی شده است و تمام وقت وضعیت آبرسانی با نظارت دقیق بررسی می شود.
مدیرعامل آبفا خوزستان اظهار کرد: به منظور تامین و تضمین کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای در معرض سیل حدود 110 هزار لیتر آب معدنی بسته بندی توزیع شده و عملیات تحویل آب بهداشتی توسط تانکرها در شهرهای مختلف که با کاهش تولید آب مواجه بوده اند،انجام شده و این امر همچنان ادامه دارد.
حقیقی پور با اشاره به برآورد اولیه خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب در شهرهای خوزستان خاطر نشان کرد: سیل به تاسیسات آب و فاضلاب در خوزستان بالغ بر یک هزار و 380 میلیارد ریال است که برآورد اولیه خسارات در بخش تاسیسات آب بالغ بر 430 میلیارد ریال و 950 میلیارد ریال در بخش فاضلاب بوده است.
سیلاب روز گذشته وارد شهر گوریه شد، تاکنون بیش از یکصد روستا و شش شهر در استان خوزستان درپی تهدید سیلاب تخلیه شده اند .
گوریه، شهری از توابع بخش شعیبیه شهرستان شوشتر است که در شمال خوزستان واقع می باشد.
در اطلاعیه های سازمان آب و برق همچنین حداکثر خروجی سد دز 2 هزار مترمکعب در ثانیه و حداکثر خروجی سد کرخه یک هزار مترمکعب درثانیه اعلام شده، در حالی که در روزهای اخیر خروجی سد دز به بیش از سه هزار مترمکعب درثانیه و خروجی سد کرخه به بیش از 2 هزار مترمکعب درثانیه رسیده است.
/6002/9887
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.