جهانگیر پورهنگ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر خدمات رسانی به روستاهای سیل زده غرب کارون با تامین 50 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط این شرکت ادامه دارد.
وی اظهار داشت: ماشین آلات سنگین شامل جرثقیل، کمپرسی و بیل مکانیکی است که برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در یک بخش با به کارگیری بیش از 12 دستگاه کمپرسی، 2 دستگاه لودر، 2 دستگاه بیل مکانیکی و سه دستگاه کفی به مدت 12 ساعت کار طاقت فرسا جهت ترمیم و تقویت سیل بند روستای مکسر از روستاهای غرب کارون اقدام شد و از ورود سیلاب در این روستا جلوگیری به عمل آمد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت علاوه بر 40 دستگاه ماشین آلات سنگین 10 دستگاه خودروی سبک نیز برای امداد رسانی به سیل زدگان خرمشهر و شادگان اختصاص یافت.
وی گفت : روز جمعه نیز از روستاهای در معرض سیل سبعه، رحمانیه و سویچتی 1 و 2 و سیل بند مکسر و چند روستای حوزه شادگان بازدید کردم و تصمیمات لازم را به عوامل اجرایی این شرکت برای مقابله با سیلاب اعلام کردم..
پورهنگ ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر خوزستان و تاکید بر همراهی شرکت نفت و گاز اروندان با دستگاه‌های اجرایی جهت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: از اواخر سال گذشته تاکنون، علاوه بر راهبری تولید و ایمن سازی تاسیسات، تمام توان خود را برای یاری و امداد به هموطنان عزیزمان در حوزه ی غرب کارون به کار گرفته ایم.
وی یادآور شد: ترمیم و تقویت سیل بندهای روستاهای سبعه,سویچتی 1 و ام نوشه ،تامین حدود 30 هزار لیتر گازوییل و 2 دستگاه سوخت رسان ، تامین غذای روزانه، تهیه مقادیر قابل توجهی وسایل جهت ایحاد سیل بند و تامین آب آشامیدنی برای آسیب دیدگان سیل از اهم اقدامات این شرکت بوده است.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان به ارتباط تنگاتنگ با مدیریت بحران استان و فرمانداریهای خرمشهر و شادگان اشاره کرد و اذعان داشت: نماینده هماهنگ کننده ستاد مدیرت بحران شرکت نفت و گاز اروندان و کلیه امکانات و ماشین آلات اختصاص یافته به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بوده و شرکت به عنوان معین این دو شهرستان، تا عادی شدن شرایط با تمام توان و استفاده از نیروی انسانی از سطح مدیریت تا کارکنان ستادی و عملیاتی خدمت رسان خواهد بود.
روستاهای مکسر، ام التمن، ام نوشه، سوئیچتی 1، 2 و 3 از روستاهای حاشیه غرب کارون در 60 کیلومتری شهرستان خرمشهر قرار دارند.
13 روستای غرب کارون در حوزه شهرستان خرمشهر به دلیل امتداد در ساحل رودخانه کارون جز مناطق پر خطر در معرض سیلاب می باشند.
6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.