سرتیپ قاسم رضایی جمعه پس از بازدید از مناطق سیل زده دشت آزادگان و هویره در غرب خوزستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:در همان ساعات نخستین بروز سیلاب در مناطق غرب خوزستان ، امدادرسانی مرزبانان با استفاده از تجهیزات مکانیکی و ماشین آلات سنگین شروع شد و هم اکنون با سرعت و هماهنگی لازم با مدیریت بحران استانداری خوزستان کار خدمت رسانی به اهالی سیل زده و مناطق در معرض سیلاب که خانه و کاشانه خود را ترک و به نقاط دور از خطر انتقال یافته اند ادامه دارد.
وی گفت: در همین راستا خدمات درمانی و پزشکی مرزبانی با فعال کردن اکیپ های سیار و ثابت در مناطق مرزی دشت آزادگان ، بستان ، رفیع ، خرمشهر و چذابه تا رفع بحران سیل و عادی شدن وضعیت این مناطق انجام می شود.
سرتیپ رضایی با اشاره به مشارکت نزدیک هنگ مرزی دشت آزادگان و هویزه در احداث سیل بند در مناطق همجوار رودخانه کرخه اظهار داشت: عملیات جا به جایی ساکنان در معرض سیلاب به مناطق امن نیز به خوبی انجام شد و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: مرزبانی و نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی و ملی خود به حفاظت از اموال و منازل روستاهای تخلیه شده در مناطق غربی و مرزی خوزستان تا بازگشت آنان ادامه می دهند.
وی همیاری و انسجام نیروهای انتظامی و مرزبانی در یاری رسانی به هموطنان سیل زده را نمونه ای از انسجام و ارتباط صمیمانه و عاطفی مردم و قوای انتظامی و مرزبانی توصیف کرد.

** حفاظت از نوار مرزی غرب خوزستان
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: در کنار یاری رسانی به هموطنان گرفتار در سیلاب غرب خوزستان ، به حفاظت از مرزها خدشه ای وارد نشده و تاکنون مواردی از مسایل ناامنی در مناطق مرزی که سبب برهم خوردن امنیت عمومی و آرامش مردم بشود مشاهده نشده است.
وی تاکید کرد: در مناطق مرزی اشرافیت لازم و کامل وجود دارد از این بابت هیچ گونه نگرانی نداریم.

** یاری رسانی مرزبانی به سیل زدگان استان گلستان
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموران مرزبانی مستقر در مناطق سیل زده گلستان نیز در اولین ساعات بروز سیل و آبگرفتگی به یاری هموطنان مناطق مرزی این استان شتافتند.
وی گفت: ماموران دریابانی مستقر در گلستان نیز با امکانات دریایی خود وارد عملیات کمک رسانی شدند و هم اکنون کار امداد رسانی و همیاری به مردم سیل زده شرق گلستان همچنان دارد.
به گزارش ایرنا بروز سیلاب و بارندگی های شدید در مناطق بالادست در 2 هفته اخیر سبب طغیان رودهای کارون ، کرخه و دز شد و متعاقب آن تاکنون 96 روستا درمناطق مرکزی ، شمالی و غربی خوزستان خانه و کاشانه خود را کردند.
شهرهای سوسنگرد ، بستان ، حمیدیه ، شعیبیه ، رفیع ، الهایی در معرض خطر سیلاب قرار گرفتند.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.