باقر چعب روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:30 روستای بخش شعیبیه شوشتر با جمعیت 13 هزار نفر که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، برای احتیاط تخلیه شده اند.
وی افزود: طغیان رودخانه دز باعث شده، آب در خانه های تعدادی از روستاهای این منطقه از جمله بهله، یذاب، عیله نفوذ کند.
چعب با اشاره به اسکان روستاهای سیل زده در کمپ های گوریه و بنه کاظم، گفت: تلاش برای تامین نیاز ساکنان این اردوگاه ها در حال انجام است اما همچنان به اقلامی از قبیل چادر، امکانات اولیه و مواد شوینده نیاز داریم.
به گفته وی بیش از 15 هزار نفر در اردوگاه های هلال احمر اسکان یافته اند و بقیه روستاییان به خانه خود در خارج از منطقه یا منزل اقوام رفته اند.
وی افزود: 2 کمپ نیز برای احشام روستاییان پیش بینی شده است.
بخشدار شعیبیه همچنین با اشاره به طغیان رودخانه دز در فروردین 95 گفت: بر اساس این تجربه ترمیم سیل بند 30 ساله این بخش که 65 متر طول دارد، از زمستان گذشته با همکاری اهالی و روحانیان و بسیج منطقه آغاز شد.
خروجی سد دز که در حالت نرمال 600 تا 700 مترمکعب درثانیه بوده، در روزهای اخیر از 2 هزار مترمکعب فراتر رفته و امروز جمعه به 2 هزار و 200 مترمکعب درثانیه رسیده است.
سیلاب رودخانه دز باعث زیرآب رفتن 13 روستای منطقه بامدژ و بخشی از روستاهای بخش شاوور در شوش نیز شده است. 10 کیلومتر از راه آهن اهواز به تهران نیز به زیر آب رفته است. شیبان در بخش باوی و روستاهای شهرستان کارون نیز که حاشیه رودخانه کارون قرار دارند، از سیلاب دز تاثیر پذیرفته و به اهالی آنها هشدار داده شده است.
افزایش دبی سد دز و سیلاب چند روز گذشته باعث شده تا 15هزار هکتار از مزارع گندم غرب بخش شعیبیه به زیر آب برود.
بر اساس اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان که 8 فروردین ماه برای هشدار سیل به روستاهای حاشیه دز صادر شده بود، آمادگی برای تخلیه روستاهای دهول، زیدان، بنه مجید، عیلیه، شعیب نبی، یذاب، شیخ حسین اعلام شده بود.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.