جابر فضلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه این موسسه از ابتدای وقوع سیل در خوزستان به ارایه خدمات امدادی در شعیبیه، سوسنگرد و حمیدیه پرداخته افزود: از نهم فروردین تا پایان روز پانزدهم 30 هزار و 650 وعده غذایی در نقاط سیل زده خوزستان توزیع شده است.
وی ادامه داد: اجاره بیل مکانیکی، دستگاه لودر، خرید 10 هزار گونی و 30 توپ نایلون به مبلغ 170 میلیون ریال و تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز به مبلغ 300 میلیون ریال بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در این مدت است.
به گفته فضلی، این موسسه در شهرهای سوسنگرد و شعیبیه 21 مدرسه غیر دولتی خیریه ساخته که 2هزار و 220 دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: ایمن سازی مدارس در معرض خطر سیل بخشی دیگر از اقدامات ما است.
فضلی با بیان اینکه معلمان و سایر نیروهای فرهنگی همین مدارس در پخت و پخش غذا کمک بسیاری می کنند خاطر نشان کرد: در مجموع این موسسه تاکنون 50 پروژه با اعتبار 800 میلیارد ریال در خوزستان شامل مدارس، حوزه های علمیه و سایر مراکز فرهنگی به بهره برداری رسانده و اداره می کند.
از آغاز وقوع سیلاب در خوزستان تاکنون نیروهای امدادی و خیران با حضور در نقاط سیل زده به یاری ساکنان این مناطق می پردازند.
حدود 23 هزار نفر از سیل زدگان در اردوگاه های برپا شده ساکن شده اند.
خروجی سد کرخه 16 فروردین به 2 هزار و 400 مترمکعب درثانیه و سد دز به 2 هزار و 100 مترمکعب در ثانیه افزایش یافته است. در پی طغیان رودخانه های کرخه و دز، 13 روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز، روستاهای بخش شعیبیه و شهر گوریه شوشتر و بخش شاوور شوش تاکنون زیرآب رفته اند و سیلاب به سمت پایین دست در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در حاشیه کرخه و کارون و باوی در حاشیه رودخانه کارون حرکت می کند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.