حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این مواکب به صورت شبانه روزی در دشت آزادگان ، شوش ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه) حمیدیه ، رفیع ، الهایی و بامدژ مشغول خدمت رسانی به مردم گرفتار در سیلاب و آبگرفتگی هستند.
به گفته وی این مواکب علاوه بر سه وعده غذایی ، آب و نوشیدنی گرم به اهالی منطقه ارایه می کنند.
وی از فعال کردن 18 موکب اربعین دیگر در مناطق سیل زده در چند روز آینده خبر داد و گفت:آمادگی کامل کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان برای برپا کردن مواکب بنا به تشخیص مدیریت بحران استانداری خوزستان وجود دارد.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد:نحوه خدمت رسانی مواکب به مردم و نیاز آنان به صورت منظم رصد می شود تا خللی در روند خدمت رسانی پیش نیاید.
رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه از ضرورت برپایی مواکب اربعین حسینی در مناطق بحران زده و در معرض سیلاب در استان های لرستان و خوزستان سخن گفته بود.
در جریان زلزله مناطق غربی کشور در سال 1396 دهها موکب اربعین حسینی از خوزستان به استان زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند تا مرهمی بر دل های مصیبت دیدگان زلزله باشد.
در جریان اربعین سال 1397 بیش از یک هزار موکب مردمی در مرزهای چذابه ، شلمچه و مسیرها و شهرهایی که زائران اربعین حسینی که در آنان تردد داشتند برپا شد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.