فردوس کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درخصوص آخرین وضعیت شبکه آب و فاضلاب اهواز در شرایط افزایش دبی کارون افزود: هم اکنون 51 دستگاه پمپ برای ممانعت از وورد آب به سطح شهر کارگذاری شده است.
وی درخصوص انتقاد شهروندان نسبت به بالا آمدن فاضلاب در سطح شهر گفت: آب جاری شده در سطح شهر فاضلاب نیست بلکه به دلیل بالا رفتن تراز رودخانه کارون نسبت به ساحل، آب با فشار وارد شهر می شود.
کریمی یادآور شد: پیش از بالا آمدن سطح آب رودخانه، جلوی ورود فاضلاب به کارون گرفته شد و در منهول ها با نصب پمپ و لوله گذاری خطوط، فاضلاب از محل دیگری وارد کارون می شود که این اقدام احتمال پس زدگی فاضلاب را بین برده است.
وی بیان کرد: آب جاری شده در شهرک پیام و اکباتان اهواز نیز به دلیل نفوذ آب از زیر خاکریزهای احداثی است که در نتیجه بالا آمدن تراز آب ایجاد شده است.
مدیرعامل آبفا اهواز گفت:تاسیسات آب و فاضلاب در شرایط عادی قادر به فعالیت هستند و در شرایط غیر عادی همچون سیلاب باید تلاش کنیم تا از ورود خسارت به این تاسیسات جلوگیری شود.
مشکل بالازدگی فاضلاب در یکی از خیابان های اصلی پردیس مدتهاست که ساکنان را کلافه کرده است اما در روزهای اخیر حجم ورود فاضلاب به خیابان ها افزایش یافته است که این امر سبب نگرانی مردم از بروز بیماری شده است.
دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز ساعت 11 روز پنجشنبه 2هزار و 886 متر مکعب بر ثانیه رسید.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.