مسعود کعبی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دبی و سرعت آب کارون بالاتر رفته گفت: همزمان با بالا رفتن آب و جلوگیری از طغیان رودخانه کارون سیل بندهای روستاهای در معرض خطر تقویت شدند.
وی روستاهای در معرض خطر را روستای سبعه، شریعه سیدعبود، ام التمن، سویچتیه 3 عنوان کرد و گفت: به منظور جلوگیری از طغیان رودخانه سه سیل بند جدید در روستای ام نوشه، مکسر، سویچتیه یک و 2 به طول سه کیلومتر و در ارتقاع سه متر احداث شد.
کعبی با اشاره به شکستن سیل بند روستای ام التمن گفت: در ساعت 2 بامداد دوشنبه سیل بند روستای ام التمن شکست و در مدت زمان نیم ساعت آب پنج منزل مسکونی این روستا را محاصره کرد اما فقط داخل یکی از منازل آب نفوذ کرد که بلافاصله آب تخلیه شد.
وی با بیان اینکه اهالی برخی از روستای ام التمن منازل خود را تخلیه کردند، گفت: برای کنترل سیل بندها و وارد شدن ماشین آلات حفاری به ناچار بخشی از زمین های مردم تخریب شد که موجب پیدا شدن معارض شد.
کعبی از اهالی روستاهایی که در احداث سیل بندها کمک کردند قدردانی کرد و گفت: بعد از گذشتن از این بحران تمام زمین های حفاری شده روستاها را تسطیح خواهیم کرد و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
وی ضمن در خواست همکاری از روستائیان گفت: امیدواریم طبق پیش بینی های انجام شده بعد از روز سیزدهم و چهاردهم فروردین آب فروکش کند و رهاسازی و دبی آب رودخانه کاهش یابد.
روستای ام التمن، ام نوشه، سوئیچتیه یک، 2 و 3 از روستاهای غرب کارون در 60 کیلومتری شهرستان خرمشهر قرار دارد.
13 روستا در حوزه سه فازی خرمشهر در حاشیه غرب کارون قرار دارند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.