علی رحم کریمی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانوارهای عشایری در چند روز اخیر با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان ها از مناطق بهبهان ، شوشتر ، دزفول ، اندیمشک و شوش به مناطق بالادست و مرتفع جابجا شدند.
وی گفت: نیاز عمومی عشایر شامل آذوقه ، آرد ، نفت سفید ، علوفه دام و آب آشامیدنی و بسته بندی تامین شده است.
کریمی افزود: آبرسانی به دام عشایری که به مناطق امن اسکان یافته اند به وسیله تانکر انجام می شود.
مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی به هنگام ، شاهد تلفات دام عشایر نبودیم بیان کرد: اسکان موقت عشایر در معرض سیلاب پس از فروکش کردن سیلاب و خطرات ناشی از آن پایان می یابد.
کریمی به نزدیک بودن کوچ بهاره عشایر به سمت مناطق ییلاقی اشاره کرد و افزود: با توجه به خطرات ناشی از بروز سیلاب ، کوچ بهاره به تاخیر افتاده ولی کوچ درون استانی عشایر به صورت محدود صورت گرفته است.
بارندگی شدید در سال آبی 1398- 1397 در مناطق عشایری خوزستان ، خساراتی به دام ، محل نگهداری احشام، راه ها و ایل راه های خوزستان به ویژه مناطق شمال و شرق استان وارد کرد.
مناطق قشلاقی خوزستان میزبان دام عشایر استان های لرستان ، همدان ، ایلام ، اصفهان ، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه است.
این عشایر با داشتن 1.1میلیون راس دام سبک به مدت هفت ماه در مناطق قشلاقی ، شمال ، شمال شرق و جنوب شرق خوزستان ساکن هستند.
عشایر خوزستان نیز حدود یک میلیون و 950هزار راس دام سبک نیز در اختیار دارند و از مراتع استان بر اساس تقویم چرای دام ، استفاده می کنند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.