امیر دریادار حبیب‌الله سیاری شامگاه یکشنبه در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه نیروهای انسانی و امکانات مهندسی و غیرمهندسی ارتش در اختیار قرارگاه ذوالفقار هستند تا نسبت به کمک به سیل‌زدگان اقدام شود.
فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان خاطر نشان کرد: علاوه بر ارتش جمهوری اسلامی ایران دیگر نیروهای نظامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع، بسیج، نیروی انتظامی آماده برای امداد رسانی به مردم در سیل هستند.
معاون هماهنگ ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر هم‌افزایی میان نیروهای مسلح و ستاد مدیریت بحران گفت: هم‌افزایی میان نیروهای مسلح و ستاد مدیریت بحران استان‌ها و شهرستان‌ها موجب می شود کنترل شرایط بهتر صورت پذیرد.
وی با اشاره به بازدید هوایی وضعیت سیلاب در استان و شناسایی بهتر نقاط آسیب‌پذیر توضیح داد: امکانات ارتش در نقاطی که احتمال نفوذ آب در آنها بیشتر است مستقر شده است و در نشستی با فرماندهان ارتش اختیارتی به آنان تنفیذ شد تا در تصمیم‌گیری‌ بدون نیاز به سلسله مراتب براساس وضعیت سرعت عمل خود را بالا ببرند.
با دستور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری به عنوان فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان منصوب و همه یگان های ارتش اعم از زمینی، هوایی، دریایی و پدافند مستقر در منطقه، در کنترل عملیاتی وی خواهند بود.
پیش از این سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده بود سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
استاندار خوزستان عصر یکشنبه به ایرنا گفت: 71 روستا در معرض خطرند که از این تعداد 27 روستا تاکنون تخلیه شده است
تاکنون 6هزار نفر از سیل زدگان خوزستانی در اردوگاه های جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شده اند.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.