امیر دریادار حبیب ا... سیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به نوع بلیات و حوادث، نیروی مورد نیاز را وارد عمل می کند لذا از نظر نیروی انسانی مشکلی نداریم.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه ارتش حفظ آمادگی دفاعی است گفت: وظیقه ذاتی ارتش حفظ تمامیت ارضی کشور است که نمی‌شود از آن غفلت کرد اما در کنار این وظیفه خطیر همیشه پا در رکاب هستند.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص آماده باش ارتش برای سیل در خوزستان گفت: در همه حال آماده باش هستیم و تا زمانی که بحران وجود داشته باشد حضور داریم و کمک رسانی خود را انجام می دهیم.
وی با بیان اینکه آمادگی خوزستان در قسمت های مختلف برای مقابله با سیل تاکنون خوب بوده توضیح داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سازمان‌هایی که در بحث مبارزه با بلیات وظیفه اصلی آنها است، این آمادگی را دارد که در محل هایی که استقرار دارد و در دیگر محل های مورد نیاز با سازماندهی و امکانات و نیروی انسانی که پای کار آورده تلاش و کوشش را به عمل آورد تا کمک لازم را به سازمان های مسئول انجام دهد.
دریادار سیاری افزود: مسئولان نیز از اقداماتی که تاکنون ارتش انجام داده است راضی هستند.
وی ادامه داد: راه اندازی مرکز کنترل حوادث و مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان اقدام بسیار ارزشمندی و خوبی است چرا که اطلاعات جامع را در اختیار تصمیم گیران قرار می دهد که این امر تصمیم گیری را دقیق تر و سریع تر، و در کنترل بحران‌ها کمک لازم را می کند.
به گزارش ایرنا بارندگی های گسترده توام با رعد و برق ناشی از ورود سامانه بارشی قوی از صبح روز یکشنبه تا اوایل وقت سه شنبه به مدت 48ساعت سراسر خوزستان را فرا می گیرد از این رو احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها ، بروز سیلاب و آبگرفتگی مزارع کشاورزی و منازل مردم روستاهای حاشیه رودخانه های کارون ، دز و کرخه در محدوده برخی شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه ها وجود دارد.
با دستور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری به عنوان فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان منصوب و همه یگان های ارتش اعم از زمینی، هوایی، دریایی و پدافند مستقر در منطقه، در کنترل عملیاتی وی خواهند بود.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.