محسن پورفرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تذکرات لازم توسط نیروهای امور عشایر، بسیج و نیروی انتظامی به عشایر حاشیه رودخانه دز و مناطق پرخطر برای دوری از رودخانه داده شده استد.
وی اظهار داشت: مناطق عباس آباد، زاویه ها و مسیر رودخانه فصلی سیاه منصور از جمله مناطق پرخطر عشایرنشین دزفول در هنگام بارندگی و زیادشدن دبی رودخانه هستند که با توجه به تداوم بارندگی انتظار می رود همکاری لازم را با ستاد بحران شهرستان داشته باشند.
رئیس امور عشایر دزفول افزود: برخی عشایر نسبت به هشدارها و تذکرات ستاد بحران مقاومت می کنند در حالی که مقاومت برای جابجایی ممکن است خسارت های زیادی به آنها وارد کند.
وی گفت: 2 نقطه امن در شمال دزفول برای اسکان عشایر در نظر گرفته شده و نسبت به تامین آب آشامیدنی آنها با تانکر اقدام شده است.
پورفرخی با اشاره به ریزش کوه و خسارت در برخی مناطق عشایری افزود: تاکنون گزارش هایی از خسارت به جاده و تاسیسات آبرسانی عشایری دزفول دریافت شده که به علت گستردگی مناطق عشایری در حال بررسی و برآورد خسارت ها هستیم .
وی بیان کرد: 70 خانوار عشایری ساکن در مناطق پرخطر از آذرماه تاکنون به مناطق امن جابه جا شده اند.
بارندگی شدید و تندباد در دزفول منجر به آبگرفتگی گسترده در خیابانها و معابر عمومی و شکسته شدن درختان شده است.
بارندگی شدید همچنین به مزارع گندم و محصولات صیفی جات دزفول خسارت زده که این خسارتها توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال برآورد است.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.