به گزارش ایرنا صادق جلالی یکشنبه شب در جلسه ستاد بحران بخش اروندکنار در بخشداری این منطقه اظهار داشت: بعد از اطلاع از نفوذ آب به زمین‌ها و خانه های روستاهای و حوزه شهر اروندکنار همه مسولان مربوطه در منطقه حاضر شدند.
وی افزود: در بازدید میدانی وضعیت پنج روستای ابوفلفل، طلیب، ازرق، حمید و عریض بحرانی دیده شده و بخش هایی از مناطق شهر نیز دچار آبگرفتگی شده اند.
جلالی گفت: فرماندار آبادان نیز در منطقه حضور دارد و از نزدیک وضعیت را مورد بررسی قرار داده است.
وی افزود: با هماهنگی فرماندار بیل میکانیکی، لودر و کمپرسی تا چند ساعت دیگر به مناطق بحرانی ارسال می شود و کار ترمیم سیل بندها را آغاز می کنند.
وی افزود: عمده نگرانی اهالی از مد شامگاهی در ساعت 3 بامداد است که احتمال طغیان مجدد اروندرود بر اثر آن پیش بینی شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری آبادان گفت: در حوزه شهر اروندکنار نیز شهرداری مشغول ترمیم سیل بندها و ایجاد کانال برای هدایت آبها از اطراف منازل مردم است.
وی افزود:نیرو های امدادی هلال احمر ابادان نیز برای کمک به افرادی که خانه های آنها دچار آبگرفتگی شده در منطقه حاضر شده اند.
بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند همراه با مد کامل باعث نفوذ آب و شکسته شدن برخی از سدبندهای شهر روستاهای اروندکنار ازتوابع آبادان و سرازیر شدن آب به خیابان ها و اطراف منازل در روز یکشنبه شد.
اروندکنار در 45 کیلومتری آبادان و رو به روی شهر فاو عراق قرار دارد.
13 نهر در شهر و بیش از 25 نهر در روستاهای اروندکنار از اروندرود منشعب شده اند که آبیاری نخلستان های منطقه را بر عهده دارند.
3015/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.