محمدرضا واعظ مهدوی چهارشنبه در حاشیه هشتمین اجلاس مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار روستائیان در انتظار بیمه روستایی و عشایری را 2 میلیون و 20 هزار خانوار بیان کرد و گفت: در بودجه سال 1398 حدود پنجهزار و 500 میلیارد ریال برای صندوق عشایر و روستایی تصویب شده که امیدواریم تخصیص آن کامل باشد.
وی اظهار داشت: امیدواریم با اطلاع رسانی به موقع به روستائیان زمینه جذب و زیر پوشش بیمه بردن این 2 میلیون و 20 هزار خانوار فاقد بیمه فراهم شود.لذا در هشتمین اجلاس مدیران صندوق بیمه روشتایی و عشایری برنامه ریزی و هم اندیشی شده تا خانوارهای فاقد بیمه در استان ها شناسایی شوند.
وی شمار کارگزاران بیمه اجتماعی کل کشور را یکهزار و 800 کارگزار عنوان کرد و گفت: به این ترتیب سهمیه بیمه هر کدام از این کارگزاران از 2 میلیون و 20 هزار خانوار فاقد بیمه در این اجلاس مشخص شده و به مدیران استان های مربوطه ابلاغ و طبیعتا با برنامه زمان بندی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی ادامه گفت: شواهد موجود نشان می دهد اعتماد و شناخت مردم از خدمات بیمه روستایی رو به افزایش است.
واعظ مهدوی افزود: امسال تاکنون 140 هزار سرپرست خانوار جدید در کشور به بیمه شدگان روستایی و عشایری اضافه شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته و میانگین سن بیمه شدگان 6 سال کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: افرادی که بیمه بودند و سالانه باید بیمه خود را تمدید کنند امسال رشد چشمگیری در پرداخت بیمه داشته اند به نحوی که 870 هزار نفر بیمه خود را تمدید کردند که با احتساب 140 هزار بیمه شده جدید تعداد این افراد از مرز یک میلیون نفر در سال 1397 عبور کرده است.
وی با بیان اینکه دولت سهم حق بیمه کارفرما را برای روستائیان تقبل کرده است، گفت: دولت دو سوم حق بیمه معادل 400 هزار ریال تقبل کرده و یک سوم سهم بیمه شدگان ماهانه معادل 200 هزار ریال خواهد بود که در مجموع 600 هزار ریال برای افراد بیمه شده ذخیره می شود. این ذخیره سرمایه گذاری می شود تا صرف ارایه خدمات شود.
وی شمار خانوارهای بیمه نشده در استان خوزستان را 94 هزار خانوار بیان کرد و گفت: این تعداد خانوار در استان خوزستان سرپرستان فاقد بیمه با کد ملی و کدپستی از بانک های اطلاعاتی موجود شناسایی و اخراج شده اند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.