به گزارش ایرنا محمد حیدری روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: قانون گذار به بافت های ناکارآمد و محلات در معرض خطر و آسیب پذیر توجه دارد لذا مجموعه مدیریت شهری باید از این فرصت طلایی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اعتبارات ستاد بازآفرینی از محل صندوق توسعه ملی تامین می شوند، گفت: درصورت استفاده درست از ظرفیت های ستاد بازآفرینی می توانیم خدمات ارزش آفرینی در شهر ارائه کنیم.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اجرای طرح های ستاد بازآفرینی را موجب رفع آسیب های اجتماعی دانست و افزود: بسیاری از مشکلات امنیتی در بافت ها و محله های کم برخوردار با اجرای طرح های بازآفرینی رفع و نوعی عدالت و تساوی بین شاخص های توسعه در این مناطق ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: باید نهایت اهتمام و جدیت را در اجرای برنامه های ستاد بازآفرینی در شهرستان دزفول داشته و برای رفع مشکلات در مناطق آسیب پذیر پیشگام باشیم.
حیدری افزود: شهرستان دزفول با داشتن 10 دانشگاه، 30 هزار دانشجو و پنج هزار عضو هیات علمی تمام وقت از ظرفیت های بالایی برخوردار است که شاخص های آن همتراز با برخی استان های کشور می باشند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: بازآفرینی یک موضوع کوتاه مدت نیست بلکه استمرار دارد لذا هرچه کار بیشتری در این خصوص انجام شود اعتبارات بیشتری به سمت شهرستان سرازیر می شود.
وی با بیان اینکه تصمیمات ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول باید بر مبنای مطالعات علمی اتخاذ شوند، افزود: شهرستان دزفول به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده که اگر چند نقطه و محله دیگر نیز در این ستاد تعریف شوند اطمینان داریم کار برای ستاد بازآفرینی کشور آسان تر می شود.
حیدری اظهار داشت: 2 دفتر تسهیل گری دیگر در شهرستان دزفول در محله های شاه رکن الدین و پیام نور نیاز است که از ستاد بازآفرینی تقاضا می شود این محله ها را نیز در برنامه ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول قرار دهند.
وی افزود: این محله ها جزو محله های درمعرض خطر و آسیب های اجتماعی هستند که به دلیل مسایل مختلف و تکثر قومیتی دشمن با نفوذ در این مناطق، مشکلات امنیتی زیادی را به وجود می آورد که اگر در برنامه ستاد بازآفرینی قرار گیرند شاهد توسعه این مناطق خواهیم بود.
وی گفت: احداث پارک کودک، کودکستان، بازار روز، سالن ورزشی در کوی مدرس و فرهنگ سرا، اصلاح معابر، احداث سالن ورزشی در کوی مدرس و راه اندازی دفتر تسهیل گری از طرح هایی هستند که در مناطق کم برخوردار دزفول اجرا خواهند شد.
رئیس ستاد بازآفرینی استان خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: امسال 120 میلیارد ریال برای ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول اختصاص یافته و کار در محله سیاهپوشان و پیام نور آغاز شده است که تقاضا می شود مشاوران با دستگاه های اجرایی با محوریت فرمانداری و شهرداری در ارتباط باشند.
محمد جامع با بیان اینکه برنامه های ستاد بازآفرینی با مستندسازی بهتر جمع بندی می شوند، افزود: تشکیل کمیته های این ستاد در شهرستان دزفول ضروری است.
وی گفت: تصمیمات مطالعه شده برای کسب نتایج بهتر در ستاد مطرح و تصویب شوند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.